Ревю Hamilton X-Wind

Есенцията на нашия форум – ревютата! От фенове за фенове.

Ревю Hamilton X-Wind

Мнениеот Orack » 23 01 2018, 16:55

Едно ревю, за един дълго чакан от мен часовник Hamilton Khaki X-wind. Ще пропусна историята на фирмата, вече има писано достатъчно. Ще се фокусирам само върху конкретния модел.
През август 2016, гледах Independence Day 2. Филмът вече не си го спомням добре, нямаше "bonus giveaway", но пък Хамилтъна ми влезна под кожата. За справка :)) :
viewtopic.php?f=4&t=864&start=800

Изображение
Изображение
Оттогава го следя по разни сайтове и чакам да дойде момента. Момента дойде от едно магазинче в Торино. След седмица супер бавна, но много учтива комуникация часовничето беше при мен.
Изображение
Голям, масивен и тежък, точно както си го представях. Диаметър 45 мм и височина 16 мм побират механизма Н21 – модифицирано Valjoux 7750 с изцяло променена кинетична верига - от пружината до ходовото колело, осигуряващи 60 часа резерв, по-прецизен регулатор на ходовото колело и частично отворен блок на ротора за автоматично навиване с формата на буквата Н.
Изображение
Изображение
Външният безел, вътрешният въртящ се безел и още по-вътрешният безел за ъгъла на вятъра, дават усещането не толкова за часовник, а за измервателен уред. Но за това малко по-надолу.
Изображение
Отдясно на часовника се намират коронките за двата вътрешни безела, а от не особено логичната и удобна лява страна се намират бутоните за хронографа и коронката за сверяване. По тази причина, всичко е наопаки. Деня от седмицата се сверява в обратна последователност Неделя-Събота-Петък и т.н., хронографа се пуска с долният бутон и се нулира с горния...
Изображение
Изображение

Едно от нещата които ми направи най-голямо впечатление са индексите на циферблата. Релефни цифри от бръшната стомана, по които не мога да видя несъвършенство дори и с макрото :)) . Точките на луминовата са прецизно разположени точно в центъра на всяка една от точките на маркерите.
Изображение
Подсветката е добра, но не много продължителна, което се дължи на факта че светомасата не е нанасяна щедро както при Сеико например, но при тези фини детайли няма и как. Но пък след 15 секундна експозиция се получава супер снимка :))
Изображение

По принцип харесвам този модел повече с кожената пилотска каишка, но пък в случая моя беше на по-добра цена с метална верига и хич не съжалявам. От друга страна, кожената е в процес на производство, чакам си само правоъгълните замби и рапидите. А за езичето с формата на буква Н, ще падне труд и творчество.
Изображение
Изображение

Наколко думи и за това как се калкулира дрифт ъгъла при страничен вятър:
Първо лесната част:
Вътрешният безел се ориентира с червения маркер нагоре. Още по-вътрешният безел се поставя на 0 градуса:
Изображение

След това се въвеждат данните получени от кулата – например вятър със скорост 40 мили/час и посока 70 градуса – вътрешният безел се завърта така че в прозореца да се покаже 70. Накрая външният безел за завърта срещу червеният маркер така че да указва скоростта на самолета /в случай 180 мили/час.
Изображение

Тук става по-сложничко:
Следва определяне на курса на самолета спрямо магнитния север, използвайки променлива компоненета зависеща от текущото местоположение на самолета /тази така и не разбрах откъде се взима, в нашият пример е 10 градуса/. В зависимост от посоката на летене (запад/изток) променливата компонента се добавя или изважда към курса на самолета спрямо географският север. Например ако летим на запад с курс 30 градуса спрямо географският север, трябва да добавим променливата 10 градуса и да получим курс 40 градуса спрямо магнитният север.
Изображение
След това се калкулира и ъгъла на вятъра на носа. От ъгъла на вятъра изваждаме ъгъла на курса спрямо магнитния север получен по-горе или 70 – 40 = 30 градуса.
Изображение

Най-накрая ако някой все още чете :lol: имайки скоростта на вятъра (40 мили/час) и ъгъла на вятъра на носа от по-горе (30 градуса) от графиката на капака на часовника се определя и компонентата на вятъра CWC. В нашия пример е 20 мили/час. (За удобство, към комплекта е приложена същата графика на отделна пластична карта).
Изображение

Имайки тази копонента, срещу нейните показания на външния безел, стои и ъгъла на дрифт, необходим за корекция на курса – в нашия случай 6,5 градуса:
Изображение
Така след корекцията, курса на самолета спрямо магнитния север е 40 + 6,5 = 46,5 градуса.

И една за последно:
Изображение

Това е от мен ::drinks::
Аватар
Orack
Маниак
 
Мнения: 502
Регистриран на: 13 01 2016, 17:13
Местоположение: София

Re: Ревю Hamilton X-Wind

Мнениеот Kostabo » 23 01 2018, 17:28

Лелеее, прочетох всичко с интерес и при това два пъти ! Е, това не означава че схванах добре втората част но адмирации за старанието ! Понякога в опита си да "изпълнят" със съдържание някой модел инженерната мисъл прекалява, както и в случая. Разбирай "изчекването" с бутоните. От друга страна увеличението на резерва и цялостното излъчване на часовника е чудесно ! Цената също ! Сигурен съм, че наш Върбан си умира от смях, четейки втората част. Снимките са прекрасни... ::drinks::
Тука е така...
Kostabo
Маниак
 
Мнения: 502
Регистриран на: 22 04 2015, 19:01
Местоположение: Кюстендил

Re: Ревю Hamilton X-Wind

Мнениеот senna » 23 01 2018, 19:52

:clap: :clap: :clap:

Страхотно!
Курс в корекция, виждам пистата, колесник спуснат, задкрилки надолу, кацаме!
Кеф на Max! :)) ::drinks::
”Никой не е толкова безинтересен колкото един човек без интереси.”
Аватар
senna
Маниак
 
Мнения: 2277
Регистриран на: 02 03 2010, 22:11

Re: Ревю Hamilton X-Wind

Мнениеот ISDP » 31 01 2018, 12:33

Часовника е супер. Ревюто също е страхотно.... Вече като се кача да карам самолет, ще съм малко по-подготвен :)
ISDP
Активен
 
Мнения: 284
Регистриран на: 15 06 2016, 04:58

Re: Ревю Hamilton X-Wind

Мнениеот Orack » 06 02 2018, 22:46

Да допълня ревюто и с малко информация за закопчалката. Не знам защо Hamilton са решили да сложат дайвърско разширение на пилотски часовник... Може би се нарича пилотско разширение тук, но то съвсем не е както познатото и доста практично на Сеико например. Оширяването е на пружина, което в определени моменти е удобно, разширявайки се при движението на китката, но дава усещането че часовника се разкопчава.

Изображение

Изображение

Другият минус е че пружината издава скърцащ звук, което е малко :crazy:

Но пък каиша е почти готов ::yahoo::, остава само бъкъла, който май ще се поръчва отнякъде
Изображение
Аватар
Orack
Маниак
 
Мнения: 502
Регистриран на: 13 01 2016, 17:13
Местоположение: София

Re: Ревю Hamilton X-Wind

Мнениеот Дон Жуан » 07 02 2018, 00:48

Чудесно ревю! :thumbup:
Поздравления!!! :clap: :clap: :clap:
::drinks:: ::drinks:: ::drinks::
Моята скромна колекцийка : viewtopic.php?f=12&t=20141
Аватар
Дон Жуан
Маниак
 
Мнения: 2418
Регистриран на: 31 05 2014, 13:09
Местоположение: Габрово


Назад към Ревюта и снимки на часовници

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Creative Commons Licence
Всички материали са лилцензирани под CC 4.0 лиценз, освен ако изрично не е опоменато друго.