Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобили...

Други хобита, които ви вълнуват и искате да споделите с останалите

Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобили...

Мнениеот ZeroReverse » 28 07 2017, 20:10

Не знам дали този форум е най-правилното място където за обсъждането на подобна тема, но съм останал с впечатление че има втомобилни фенове тук та ще се пробвам.

Много се кефя на спортното/духовито шофиране и съответно спортни или просто тунинговани автомобили. Съответно съм решил че догодина ще си купя "спортен" автомобил. Като под това определение визирам:
- задно предаване с LSD (limited slip differential) или 4х4 с предимно задно разпределение
- достатъчно мощност (нарочно не казвам цифра защото зависи от фактори като тегло и други)
- много добро управление
- възможност за смислени модификации и доработки
- ръчна скоростна кутия
Та в момента преценям опциите си.

До тук добре, ама в заглавието съм пропуснал една фраза, в която се крие и моя проблем -> "в България". Защо това ми е проблем; Пазарът на такива автомобили 2ра ръка тук е малък, съответно избора е минимален. Понеже няма разнообразие, за много от сервизите някой "спортен" автомобил би се сторил екзотичен. Още по лошо е може би е липсата на части и съответно по-трудно ще се правят модификации и подобрения. (С тези впечатления съм останал, може да ме коригирате ако греша) Съответно за мен е логично да взема и тези условия в страната предвид като обмислям избора си.

Има и друг важен момент -> спортната кола да е единствен или 2ри автомобил. Ако е единствен може да е по скъп, но съответно трябва и да е по практичен. Ако е втори, поне в моя случай трябва да е по достъпен, но пък може и да е непрактичен.

Разбира се гореспоменатите проблеми се решават с пари, колкото повече толкова по лесно. Смея да кажа че имам повече от приличен доход за страната, но не мисля че е достатъчен че просто да ги игнорирам.

И така въпросът ми може простичко да се обобщи: Какъв спортен автомобил да си взема в България, без да се разоря? (Може би трябваше да почна с това, не знам дали някой ще чете все още :D:D:D:D). Обмислям следните опции:
- Nissan 350z след 2006г с "новия" мотор - чисто като автомобил покрива всичките ми изисквания от до. Даже въпреки че е двуместен може да ми бъде единствена кола заради достатъчния багажник. Ок съм даже от Германия да го взема. Проблемът е че не знам до колко лесно ще му се намират резервни части ако се наложи. За доработките е ясно че повечето неща ще се взимат от чужбина ако се стигне до там. Казвам ако, защото при този вариант това ще е най малко необходимо.

- Нова Мazda MX-5 ND RF - лека, страхотно управление, кабриолет, LSD и големи спирачки директно от завода, красив дизайн, сравнително икономична, гаранция. Проблемите - само 150 коня и след като мине гаранционния период 100% ще искам да правя доработки за да постигна поне 200. Супер не практична защото е двуместна и има малък багажник. Ще трябва да я купя нова, тоест чисто нова full price, абсолютно не практична кола. Сърцето казва ДА ДА ДА!, мозъка казва спри да бъдеш тотален идиот. Изглежда ми като доста лошо вложение на пари, но пък поне знаеш че 3-4-5 години ще караш автомобил без да мислиш за проблеми.

- Стара Mazda MX-5 NB поколение - същите приимущества като горната + евтини части, но и съвсем различни проблеми. Идеята тук е да се вземе сравнително евтин (но все пак здрав) автомобил и да се инвестира в тотален рефреш и модификации. Най вероятно ще трябва да я купя от чужбина. Ще трябва сам да си намеря LSD, това е лесно от англия. Но тъй като е стар автомобил ще трябва да се вложат не малко пари в тотален рефреш на двигател, вероятно и ходова част. Двигателя е не много мощен но има възможност за тунинг от които ще искам да се възползвам веднага. Предстои ми да разуча до колко сервизите тук разбират от този автомобил. Четох как в официалното представителство не могли да направят диагностига на човек с такъв, защото нямали съответния софтуер и/или диагностичен инструмент (забравих точната дума ffs). Ще е 2ри автомобил.

- Старо BMW първа, трета серия или Z3/Z4 с 6 цилиндров мотор - ммм звучи вкусно буквално. Идеята е същата като при старта мазда - относително евтин (но все пак здрав) автомобил, инвестира се в тотален рефреш. Лесно се намират, дори в БГ. Части бол, множество сервизи са запознати с тези коли има и ентусиасти. Проблема е че ще трябва да мине през същия процес като варианта със стария МХ-5 но е много по скъпо, защото BMW. Още повече че са и по сложни коли спрямо маздата и има повече неща за разваляне. Поне няма да искам да правя тунинг от самото начало, но 100% ще искам да правя в по дългосрочен план. Трябва да разузная дали двигателите държат на тунинг. Ще може да е единствена или 2ра кола според колко нова/скъпа харесам.

- Alfa Romeo Brera 3.2 v6 Q4 - тук вече съм в познати води защото и сега карам алфа. Знам че има части макар и някои трудни за намиране. Знам в кои сервизи да ходя. Дизайна е БРУТАЛЕН, както и звука от двигателя. Ще може да ми е единствена кола. Проблемите - скъпа (по скъпа от нисана и обективно не толкова надеждна), двигател със съмнителна здравина, тежка, не достатъчно мощна за тежестта си и не държи на никакъв тунинг до колкото знам (освен някакъв по фенси въздушен филтър и изпускателна система които биха допринесли с относително малко).

- Просто да си купя пистов мотор??? - значително по евтин вариант. Няма нужда от доработки. 600cc ще ми е пре достатъчно за удоволствие. Също толкова ефективен макар и различен вариант. Проблема - значително по опасен предвид условията по нашите пътища (Уверен съм че няма да се самоубия, не съм уверен че някой няма да ме убие)

Не знам някой чел ли ми е глупостите чак до тук, ако да благодаря за отделеното време :D. Въпросите са ми сега, имате ли някакви препоръчки/идеи и дали не пропускам някой автомобил като опция (примерно старо Порше Бокстер ми влиза в бюджета като първоначална инвестиция, но мисля че потдръжката няма да съвпада с финансовите ми планове)?
Аватар
ZeroReverse
Активен
 
Мнения: 125
Регистриран на: 27 06 2014, 20:41

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот franka » 28 07 2017, 20:13

А Импреза на Субару?
STEINHART Apollon ETA 2824-2 elabore
HELBERG CH7 Miyota 9015
PRAETORIAN Signifer Miyota 8215
Vostok-Europe Caspian Sea Monster Ekranoplan Quartz
Аватар
franka
Маниак
 
Мнения: 1148
Регистриран на: 30 11 2012, 22:09
Местоположение: Бургас

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот kokokoz » 28 07 2017, 20:39

порше! имаш избор! не е от моделите които са върхъ на сладоледа но пък за твоите изисквания са перфектни!
за 10 евра от немско може да пипнеш нещо доста сносно!
Аватар
kokokoz
Маниак
 
Мнения: 3514
Регистриран на: 17 01 2011, 18:39
Местоположение: софия

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот stefanov_s » 28 07 2017, 20:39

Порше Boxter/Cayman! Има във всеки ценови клас според възрастта, само не взимай най-малките мотори. От посочените съм за bmw 135M с ръчка, много шофьорска кола.
stefanov_s
Активен
 
Мнения: 200
Регистриран на: 08 06 2016, 16:56

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот cenzor » 28 07 2017, 20:50

Ако не беше задното - Ford Focus ST, има интересни екземпляри.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=470aly
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=470aly

Или Focus RS - там има и 4*4.
„Всеки човек носи радост. Някои, когато идват, а други, когато си отиват“
Аватар
cenzor
МОДЕРАТОР
 
Мнения: 5339
Регистриран на: 15 10 2009, 17:47
Местоположение: гр. София

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот diran » 28 07 2017, 20:55

Subaru impreza WRX-STI
Часовникарски услуги.
тел.0893-371-896
Диран Бояджиян
Аватар
diran
Маниак
 
Мнения: 831
Регистриран на: 30 01 2010, 13:46
Местоположение: Варна

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот DoctorPhill » 28 07 2017, 22:42

Вземи Нисана . И 370 и 350 са супер за каране .Порше Бокстер/Кайман са хубави коли ,но както се казва основна причина за покупката е липса на пари за 911 .Трябва и да решиш за типа спортна кола ,леките малки Мазди ,които са си ок със 150 коня или 6-8 цилиндрово чудовище ,да си го караш с 300 .Тотално различни са като идея .Кабрио или купе ?
БМВ са псевдоспортни колици ...
Никоя спортна не става за семейна ,няма да дрифтиш с децата вътре ...
За по-конкретен отговор ,трябва да е по-тесен спектъра ... ::drinks::
May the bridges I burn light the way .
Аватар
DoctorPhill
Почитател
 
Мнения: 441
Регистриран на: 27 12 2015, 20:12

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот mitadoc » 28 07 2017, 23:56

Изображение
Daydreamer
Аватар
mitadoc
МОДЕРАТОР
 
Мнения: 12858
Регистриран на: 19 09 2010, 12:43
Местоположение: Острова

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот ZeroReverse » 29 07 2017, 00:03

Subaru-то нещо го игнорирах да, макар че тиква изискванията. Нещо на вид не ме кефеше особено много, но ще го проуча определено. Вида ми е второстепенен определено.

Порше порше, преди година и нещо, бях на косъм да си взема бокстер за първа кола :crazy: , не го направих и все още не съм сигурен че потдръжката му е достатъчно достъпна, трябва да го проуча. А и в бюджета ми влизат модели с до 200 кончета, максимим 250. И него ще разгледам но нещо комбинацията от премиум автомобил със незнайно скъпа потдръжка, + че ще трябва да е 2ра кола, не ме кефи много.

Форда, дааа яка машинка е. Даже сега видях че е с 5 цилиндров мотор който вади много интересн звук. За жалост е с предно, а RS-a започва от 80к, макар че ще става и за ежедневка перфектно и че има 5 години гаранция без значение пробег парите идват много.

И нека поясня въпросите които DoctorPhill повдигна. Търся нещо което хем да е бързо, хем да има добро управление. По принцип 6 цилиндров двигател ще ме гъделичка много добре. Осмак е извън картинката. Маздите са валиден избор защото са леки и с едно турбо/компресор минават 220 кончета. За това тегло тази мощност е жестока. Кабрио ако е с хард топ, иначе купе. Семейна, не ми трябва - млад (относително) ерген съм и нямам намерение да се задомявам скоро. Стига да има място за мен, гадже и багаж всичко е ок :)

Ако трябва да съм честен 350з-то ми е голям фаворит, само ме притеснява от де ще му намирам части. Намерих разни стандартни - дискове, накладки, съединител, амортисьори/пружини и тн. Но пази Боже да се наложи броня, калник, фар било то щото някой те е натиснал в паркинг или си се ударил някъде ще е зор. Друг е въпроса че това теоритично трябва да се случва доста доста рядко :D

Oт друга страна и маздата (ND) ми е много на сърце защото ще си я направя сам от до (не аз де, майстора) и ще си я ръчкам като 2ра кола за уикенди и пролет, лято, есен.

Ще проуча STI-та и сигурно и тя ще влзе в листа. Гледам че има клуб в Бг което е хубаво, сигурно има някакво комюните и съответно от къде да се намират неща и знаещи майстори.
Аватар
ZeroReverse
Активен
 
Мнения: 125
Регистриран на: 27 06 2014, 20:41

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот dimoyanushev » 29 07 2017, 01:06

Няма Ауди ТТ а там тунинг да искаш, едни приятели сега направиха едно с 1.8 турбо 400 кончета :)
dimoyanushev
Маниак
 
Мнения: 982
Регистриран на: 16 07 2012, 18:51
Местоположение: София

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот Swiss M. » 29 07 2017, 02:17

Грам не разбирам по темата, карам 4х4 за пресечен терен, НО в офтопик оставям една Z3, която я продава приятел и знам какъв фетишизъм беше правенето ѝ, ако представлява интерес. Успех с резачките!
Offtopic: покажи
http://www.mobile.bg/11479454827619991
Аватар
Swiss M.
Почитател
 
Мнения: 392
Регистриран на: 19 08 2014, 16:20

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот saniti » 29 07 2017, 11:22

Изображение

Много удобна и практична кола, телепатично управление, задно с ЛСД, боксерен мотор с 200 катъра, ръчка, спортни седалки, добър багажник, носи на турбиниране.
Един приятел си купи чисто нова за 40 и няколко хиляди лева, употребяваните ще са още по изгодни.
Аватар
saniti
Маниак
 
Мнения: 581
Регистриран на: 03 02 2014, 18:13

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот diran » 29 07 2017, 21:54

saniti написа:Изображение

Много удобна и практична кола, телепатично управление, задно с ЛСД, боксерен мотор с 200 катъра, ръчка, спортни седалки, добър багажник, носи на турбиниране.
Един приятел си купи чисто нова за 40 и няколко хиляди лева, употребяваните ще са още по изгодни.



Твърдо ДА.
BRZ на Subaru или GT86 на Toyota. Са създадени като чисто шофьорска кола, по дрифт състезанията навлизат сериозно. Да не говорим, че продават в залива болт-он китове центрофугови чарджъри.
300кс може с малко знания и пари да изкараш без проблеми.
За частите на Японците не се тревожи има абсолютно всичко и в сравнение с БМВ и ВАГ- Груп да си направо евтини.
Часовникарски услуги.
тел.0893-371-896
Диран Бояджиян
Аватар
diran
Маниак
 
Мнения: 831
Регистриран на: 30 01 2010, 13:46
Местоположение: Варна

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот ZeroReverse » 30 07 2017, 11:32

O да BRZ/GT86, бях забравил да ги добавя зщаото ги няма в ценовите листина Субару/Тойота и още не съм пратил запитване. Определено ми допада като вариант, още повече предвид колко е достъпно. Има и заводска опция за 4-бутални спирачки което е винаги добър +. Определено ми се струва като по добрия вариант от нов МХ-5 защото е поне маааалко практична. А и звука който боксер моторите правят е нещо специалнo :D. А щом частите за японките се намират, то старите БМВ-та отиват на по заден план определено. Ще разузная какви са цените идната седмица.

Иначе Ауди ТТ много ми харесва като автомобил, но никога не съм го възприемал като много спортно. До колкото знам дори Quattro моделите understeer-ват, а това е нещо което определено искам да избегна.
Аватар
ZeroReverse
Активен
 
Мнения: 125
Регистриран на: 27 06 2014, 20:41

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот stefanov_s » 30 07 2017, 12:45

Горните предложения определено са на прав път според мен. Истина е, че TT както почти всички аудита недозавива. Mx5 на живо виждал ли си? Прилича на картинг, преди няколко дена вървим покрай популярно заведение с мойта и тя ми вика "Я каква смешна количка" за едно червено Mx5. Тойотката от горе изглежда къде къде по-добре, а и е направо без пари да я караш в сравнение с предложения от мен Boxster.
stefanov_s
Активен
 
Мнения: 200
Регистриран на: 08 06 2016, 16:56

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот alex_slav » 30 07 2017, 13:00

От изброените най-добре ми се вижда з350 или производните му включително инфинитата, които са еднакви с него.

Атмосферен мотор от 150 коня, става 200 коня с доста пари и много сменени неща, не знам дали го знаеш.
Друга вариант е присаждане на турбо с лек надув, но и там не е лесно.

Аз лично много обичам да карам и да усещам силата G в завои, спиране или ускорение, но за съжаление в България, това е трудно постижимо като цяло..
Едни и същи коли, съм ги карал в Европа и тук и разликата е фрапираща, просто няма нищо общо сцеплението на асфалта. Като добавим, че е неравен, положението съвсем се сгомянсва.
Все пак, ако имаш мерак действай смело.

Аз лично бих предложил да погледнеш и някоя леко пипната по окачване и мотор nissan 200sx - S14a, хем има и задна седалка, хем върви поне колкото з350, а при желание и повече. Може и да е стокова и ти да си е пипнеш, не е скъпо и ефекта е покъртителен.
Аватар
alex_slav
Маниак
 
Мнения: 900
Регистриран на: 24 07 2013, 20:17
Местоположение: Африка

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот alex_slav » 30 07 2017, 13:50

saniti написа:Изображение

Много удобна и практична кола, телепатично управление, задно с ЛСД, боксерен мотор с 200 катъра, ръчка, спортни седалки, добър багажник, носи на турбиниране.
Един приятел си купи чисто нова за 40 и няколко хиляди лева, употребяваните ще са още по изгодни.


Да не е било евро?? Или пък чисто нова не означава от магазина..

30-40к лева вървят втора употреба у нас, в мобиле.де започват от 14к евро, а средно са около 18-20 бона евро.
Аватар
alex_slav
Маниак
 
Мнения: 900
Регистриран на: 24 07 2013, 20:17
Местоположение: Африка

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот saniti » 30 07 2017, 21:28

Сега го питах, от ТМ Ауто на Цариградско я е взел, струвала е 46000 лв с ДДС. Чисто нова.
Аватар
saniti
Маниак
 
Мнения: 581
Регистриран на: 03 02 2014, 18:13

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот Lamer » 30 07 2017, 21:39

Мисля, че GT86 не се предлага официално на нашия пазар. Вероятно може да се поръча в ТМ, като цената ще се договаря на място, ако искат да се занимават. Малко ме съмнява, че ще струва колкото Корола, с екстри. Разпитай твоят приятел, да ти обясни какъв точно е случая при него.
Аватар
Lamer
Маниак
 
Мнения: 1352
Регистриран на: 22 02 2010, 19:39
Местоположение: София

Re: Дилемата ми като любител на спортното шофиране/автомобил

Мнениеот Дон Жуан » 30 07 2017, 21:42

Lamer написа:Мисля, че GT86 не се предлага официално на нашия пазар. Вероятно може да се поръча в ТМ, като цената ще се договаря на място, ако искат да се занимават. Малко ме съмнява, че ще струва колкото Корола, с екстри. Разпитай твоят приятел, да ти обясни какъв точно е случая при него.

Поне до като бях в системата се предлагаше! Сега не знам, но мога да кажа още утре! ::drinks::
Моята скромна колекцийка : viewtopic.php?f=12&t=20141
Аватар
Дон Жуан
Маниак
 
Мнения: 2346
Регистриран на: 31 05 2014, 13:09
Местоположение: Габрово

Следваща

Назад към Други хобита

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Creative Commons Licence
Всички материали са лилцензирани под CC 4.0 лиценз, освен ако изрично не е опоменато друго.