Защо + терминалът на батерията излиза на задния капак?

Теми относно конкретни механизми на часовници, групи механизми или общо за механизмите.

Защо + терминалът на батерията излиза на задния капак?

Мнениеот sci » 29 09 2014, 12:01

Та въпросът е в заглавието. Първо го забелязах на Casio F-91W - плюсът на батерията е закачен на металния капак (или целия корпус, при металните) на часовника. Потърсих снимки и на други отворени кварцови часовници и почти винаги случаят е такъв - дори на суочовете, които са с пластмасов корпус, винтчето за смяна на батерията е метално и + термилаът излиза на гърба на часовника върху главата на този винт. Има ли някаква причина за това?
sci
Маниак
 
Мнения: 2131
Регистриран на: 31 03 2010, 17:32

Re: Защо + терминалът на батерията излиза на задния капак?

Мнениеот varban » 29 09 2014, 15:54

Не съм сигурен, дали съм разбрал въпросът ти, затова го преформулирам: "Защо положителният полюс на батерията е на корпус?"

Тогава отговорът е - заради конструкцията на батерията. Положителният електрод е чашка, а отрицателният - изолиран от чашката диск. Ако решат да сложат минуса на корпус, трябва да има изолирана втулка, която неминуемо ще увеличи габаритите на захранващия източник. И по диаметър, и по височина. Всъщност, именно височината на батерията определя височината на механизма. И обратно, конструкторите се стремят да използват всяка налична десета от милиметъра в строителната височина, за да заврат в нея по-дебела батерия, щото колкото е по-дебела, толкова е по-голям капацитетът и. И за диаметър се отнася същото.

Ако въпросът е защо точно положителния електрод е чашка, отговорът е - чисто по исторически причини. Без подробности, работата почва от тук: http://books.google.bg/books?id=hISACjs ... ry&f=false
Ето го и човека: http://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Ruben

Ако пък питаш, защо има въобще полюс на корпус - а защо не? То има вариант и с напълно изолиран източник, ама това са допълнителни телодвижения. Може да се използва само ако има основателна причина :)
Аватар
varban
Маниак
 
Мнения: 604
Регистриран на: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък

Re: Защо + терминалът на батерията излиза на задния капак?

Мнениеот sci » 29 09 2014, 16:27

Охо, не очаквах отговор честно казано. Мерси :)
Най-вече ме интересуваше - защо има полюс на корпус въобще. Ясно, че пестенето си е важно, но вече видях и конструкции, при които не би имало полюс на корпус изобщо, ако не беше нарочно направено да има с цената на допълнителни компоненти и усилия. Та защо в една електрическа система да вкарваш още един компонент - в случая тялото на потребителя (което само по себе си е проводник)? Аз ако бях конструктор, бих предпочел електрическата изолация пред това да се чудя как двете неща евентуално биха си влияли едно на друго...

Добавка - за да е по-ясно. Аз разбирам, че нещата стоят така:
PIC 1. само часовник;
PIC 2. часовник с корпус под положителен полюс, на ръката на човек;
PIC 3. същият човек ходи бос по морския бряг с часовника на ръката;
така ли е, или имам грешка в представата?

Изображение
sci
Маниак
 
Мнения: 2131
Регистриран на: 31 03 2010, 17:32

Re: Защо + терминалът на батерията излиза на задния капак?

Мнениеот varban » 30 09 2014, 00:17

Е, тук вече е заради височината. Ако се изолира батерията от корпуса (механизмите, даже и да са сложени в напълно диелектричен корпус, са предназначени и за метални корпуси), то ще трябва да има допълнителен елемент - поне изолационно кръгче, залепено на корпуса, както е на съветските 3056 и 3056А. Ама там за височина и размери не са мислели много - кварцето е по-голямо по диаметър и височина от почти всеки тогавашен механизъм, ако не е с автомат :-)

А изолирания от електронния блок корпус ще иска все едно привръзката му към единия от двата полюса с някакви вериги, за да не се натрупва заряд, щото тогавашните CMOS се пробиваха от поглед накриво :-)
Аз не съм електрончик, ама ако кажа на някой познат да остави корпуса на устройството си висящо с неопределен спрямо схемата потенциал, ще срещна... ммм... неразбиране :-) Особено на схема с потребление няколко микроампера.
Аватар
varban
Маниак
 
Мнения: 604
Регистриран на: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък


Назад към Механизми

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: alexandrov, Barking Dog и 5 госта


Creative Commons Licence
Всички материали са лилцензирани под CC 4.0 лиценз, освен ако изрично не е опоменато друго.