Автомобили - кой с какво се движи?

Други хобита, които ви вълнуват и искате да споделите с останалите
Потребителски аватар
mitadoc
МОДЕРАТОР
Мнения: 13132
Регистриран: 19 09 2010, 12:43
Местоположение: Острова

Re: НОВИНИ

Мнение от mitadoc » 21 01 2018, 16:51

bbo написа:
mitadoc написа:
bbo написа:
Offtopic: покажи
Хм, явно не ме разбрахте, но пък не мислех, че ще стане толкова горещо изказване.
Накратко: Аз говорех за сивия пазар, за същия сив пазар, който се споменава в статията (само че там говорят за часовници). Иначе имам набюдения за пазарите на коли и в България, и извън нея и прекрасно занм, че и в България и в чужбина се предлагат и коли на старо в ОФИЦИАЛНИТЕ представителства. Но идеята ми бе за сивия пазар и манипулциите на него, срещу които не се лобира занконово от Асоциацията на вносителите на нови автомобили, тъй като това удря по имиджа ми.
Подробното ми обяснение: Покупката на автомобил от автокъща с всичките му хвалебствия колко е запазен и че е от СЕВРНА Италия и т.н. А се оказва в повечето случаи, че километражът е върнат с 200к или 300 к (виждал съм и такива, поседното бе преди месец една запазена на пръв поглед бмв 5ица, върната с 300 к, но понеже шофьорът бе сливенски гъзар, не му пукаше, ДПФ-а бе свършил, защото самата тя бе сумарно на 500 к и дори и принудително не можеше да се регенрира. Но той е гъзар и не му пука, че изолирал ДФП-а и ЕГР-а и след него дим и трясък. ;) ). Аз неслучайно заговорих за имиджа на марките на автомобили, защото в България често се стига до следната ситуация: Отиваш в автокъща да си купишп кола на 5-6 години, пише 160 к км, викаш си - реалистично е, вземаш я. Оказва се, че след покупката й се почват смени на съединител по 2000 лв, смяна на дюзи по 1000 лв бройката, защото не могат да се регенрират и тн. И се почват едни приказки от съседи, а и ти стигаш до извода: Развалиха ги тези новите коли. Новите мазди/тойоти/мерцедеси не са като едновремешните мазди/.../... Истинксите коли са до 1998 г. и т.н. Приказки, в които аз не вярвам. Но след като километражът е върнат, няма нищо лошо, кола на реални 500 к да почва да издиша тук и там. Спасението е да правиш справка по ВИН кода. Но аз точно това исках да намекна в моя пост: Никой не ти дава справка по него, защото били сензитивни данни, интересно какво му е сензитивното. Звънял съм и до Германия за такива данни. И ако щете ми вярвайте, един германец от Мазда германия ми се обади в извънработното си време (за да не го хванат колегите), за да ми продиктува датите и километрите на влизанията в сервиза. Т.е. идеята ми бе още тогава следната: Защо представителите на отделните марки не помагат на купувачите на коли втора ръка, като сами им предлагат справка по ВИН и дори безплатно. Така спасяват имиджа на марката си. А давайки истинската информация, самият този пазар ще се прочсити и ще почнат да се продават по качествени (т.е. теоретично по-качествени, понеже неманипулирани) коли. А този, който иска да купи кола за 10 к, (а тази на 10 к вече ще е 15 к, ако неманипулирана, но няма да удря имиджа на самата марка) няма да даде 50 к за нова, ако искате да кажете, че целта им е да продават нови коли. Няма да стане. Най-много да купи нещо, от което ще се разочарова и ще почне да им плюе марката. Та идеята, която едва сега се подема от вносителите на автомобили за инкриминиране на манипулирането на километража е, меко казано, закъсняла, защото стандартът ни се вдига...
Както и да е, аз с прекалената си настойчивост и ровичкане нямах тези проблеми,защото купих кола с върнати само 60 к км. Така че още е в някакви поносими граяници.
Купи си кола от официален представител, като употребявана с гаранция, няма да имаш проблеми с реален пробег. Но ще си платиш едни 10-15 % отгоре поне,за да ти е мирна душата. Така е , като се тарикатиш да платиш по-малка цена и после играеш тото дали е здрава или не, дали километражът не е манипулиран,купуваш от Мехмед,читав германец ,който я продава на Кольо от Дупница,накрая идва при теб и се чудиш какво става. Ми какво да става - няколко човека вече са те изклатили,защото не си се хванал да си я избереш ти от официалния магазин.
Offtopic: покажи
Аз имах късмет с избора, само че да не забравяме, че в БГ цените на колите на старо в официалните представители (както и колега по-горе спомена) са двойни... В България бизнеса на официалните представители не е многоклиентски ориентиран (същото е и в туристическия бранш, същото е в повечето бг браншове) - нито при новите, нито при старите коли. Да не говорим за гаранционното облсужване. лизингови условия, цени и качество на услугите. Не стават просто...
Иначе с мойта покупка вече 5 години нямам проблеми... Малко повече ровичкане от мен, настойчивост и логическо мислене и намираш стоката на честна цена и с малки манипулации, които ги начуих още преди плащането.
Иначе надплащането при официалния не са 10=15%, ако бяха толкова, бял кахър. Там цената е почти двойна.
Тук е така, не повече от 20 % , грубо казано. ::drinks::
Но си струва,заради гаранцията.Отделно,може да си купуваш 12 месеца гаранция,докато автомобилът ти не стане на 100 000 мили ( 161 000 км). ::drinks::
Daydreamer

Потребителски аватар
bbo
Почитател
Мнения: 366
Регистриран: 22 06 2015, 17:13
Местоположение: Пловдив

Re: НОВИНИ

Мнение от bbo » 21 01 2018, 17:35

mitadoc написа:
bbo написа:
mitadoc написа:
Купи си кола от официален представител, като употребявана с гаранция, няма да имаш проблеми с реален пробег. Но ще си платиш едни 10-15 % отгоре поне,за да ти е мирна душата. Така е , като се тарикатиш да платиш по-малка цена и после играеш тото дали е здрава или не, дали километражът не е манипулиран,купуваш от Мехмед,читав германец ,който я продава на Кольо от Дупница,накрая идва при теб и се чудиш какво става. Ми какво да става - няколко човека вече са те изклатили,защото не си се хванал да си я избереш ти от официалния магазин.
Offtopic: покажи
Аз имах късмет с избора, само че да не забравяме, че в БГ цените на колите на старо в официалните представители (както и колега по-горе спомена) са двойни... В България бизнеса на официалните представители не е многоклиентски ориентиран (същото е и в туристическия бранш, същото е в повечето бг браншове) - нито при новите, нито при старите коли. Да не говорим за гаранционното облсужване. лизингови условия, цени и качество на услугите. Не стават просто...
Иначе с мойта покупка вече 5 години нямам проблеми... Малко повече ровичкане от мен, настойчивост и логическо мислене и намираш стоката на честна цена и с малки манипулации, които ги начуих още преди плащането.
Иначе надплащането при официалния не са 10=15%, ако бяха толкова, бял кахър. Там цената е почти двойна.
Тук е така, не повече от 20 % , грубо казано. ::drinks::
Но си струва,заради гаранцията.Отделно,може да си купуваш 12 месеца гаранция,докато автомобилът ти не стане на 100 000 мили ( 161 000 км). ::drinks::
Относно гаранцията в БГ мога да изпша десетки редове, но да не спамя. Само ще маркирам:
- тя не поема всичко
- за да важи, ти изискват смяна на масло и обслужвания при представителя ЕЖЕГОДНО, като цената е тройна, а качеството под нивото (просто едни монтьори в брандирани гащеризони, които и сменяйки ти маслото се опитват да те измамят, ако видят, че не е много черно още)
- ако закъснееш (времево или пробегно) за редовния преглед при тях - глоба от 100 лв под формата на "трябва да проверим още еди какво си"
- смяна на антифриз Арал от 40 лв / литъра
- и да не забравяме лизинговите проценти - пълен абсурд (ние го наричаме в БГ лизинг, иначе то не е)
- да не споменвам и данъчната политика в БГ
- поевтиняването на колата с 10% годишна база
- риска от кражба...

В БГ покупката на нов (или малко ползван, но затова пък продаван от представителя на двойна цена) автомобил е или за хора, които не рабират, или за такива, на които са им дали парите наготово (не са си го заработили сами в продължение на години), или за тежки бизнесмени, на които не им пука дали ще дадат 20к или 80 к за кола и тя ще с еобазценява ежегодно с по 10%...
Електронните часовници нямат душа!
Military/Pilot: Seiko 5 7S26c SNK809K1
Pilot: Gigandet Red Baron I G8-002
Sports: Casio EF-300-7AV
Racing: Seiko 5 7S26-SNKK31K1 "Speed Racer"
Vintage: Doxa Anti-magnetic, Poljot AU 20, Ракета
Dress: Citizen Automatic NH2362-52PE, Festina F 16202, Junghans 41/72 17 5 12, Восток Престиж 030725, Seiko SKA573P1, Seiko SMY103P1
Skeleton: Fossil ME1149
Diver: Ingersoll Red Cloud IN 1305 BKYL

Потребителски аватар
bbo
Почитател
Мнения: 366
Регистриран: 22 06 2015, 17:13
Местоположение: Пловдив

Re: НОВИНИ

Мнение от bbo » 21 01 2018, 17:39

Offtopic: покажи
mitadoc написа:
bbo написа:
Offtopic: покажи
Хм, явно не ме разбрахте, но пък не мислех, че ще стане толкова горещо изказване.
Накратко: Аз говорех за сивия пазар, за същия сив пазар, който се споменава в статията (само че там говорят за часовници). Иначе имам набюдения за пазарите на коли и в България, и извън нея и прекрасно занм, че и в България и в чужбина се предлагат и коли на старо в ОФИЦИАЛНИТЕ представителства. Но идеята ми бе за сивия пазар и манипулциите на него, срещу които не се лобира занконово от Асоциацията на вносителите на нови автомобили, тъй като това удря по имиджа ми.
Подробното ми обяснение: Покупката на автомобил от автокъща с всичките му хвалебствия колко е запазен и че е от СЕВРНА Италия и т.н. А се оказва в повечето случаи, че километражът е върнат с 200к или 300 к (виждал съм и такива, поседното бе преди месец една запазена на пръв поглед бмв 5ица, върната с 300 к, но понеже шофьорът бе сливенски гъзар, не му пукаше, ДПФ-а бе свършил, защото самата тя бе сумарно на 500 к и дори и принудително не можеше да се регенрира. Но той е гъзар и не му пука, че изолирал ДФП-а и ЕГР-а и след него дим и трясък. ;) ). Аз неслучайно заговорих за имиджа на марките на автомобили, защото в България често се стига до следната ситуация: Отиваш в автокъща да си купишп кола на 5-6 години, пише 160 к км, викаш си - реалистично е, вземаш я. Оказва се, че след покупката й се почват смени на съединител по 2000 лв, смяна на дюзи по 1000 лв бройката, защото не могат да се регенрират и тн. И се почват едни приказки от съседи, а и ти стигаш до извода: Развалиха ги тези новите коли. Новите мазди/тойоти/мерцедеси не са като едновремешните мазди/.../... Истинксите коли са до 1998 г. и т.н. Приказки, в които аз не вярвам. Но след като километражът е върнат, няма нищо лошо, кола на реални 500 к да почва да издиша тук и там. Спасението е да правиш справка по ВИН кода. Но аз точно това исках да намекна в моя пост: Никой не ти дава справка по него, защото били сензитивни данни, интересно какво му е сензитивното. Звънял съм и до Германия за такива данни. И ако щете ми вярвайте, един германец от Мазда германия ми се обади в извънработното си време (за да не го хванат колегите), за да ми продиктува датите и километрите на влизанията в сервиза. Т.е. идеята ми бе още тогава следната: Защо представителите на отделните марки не помагат на купувачите на коли втора ръка, като сами им предлагат справка по ВИН и дори безплатно. Така спасяват имиджа на марката си. А давайки истинската информация, самият този пазар ще се прочсити и ще почнат да се продават по качествени (т.е. теоретично по-качествени, понеже неманипулирани) коли. А този, който иска да купи кола за 10 к, (а тази на 10 к вече ще е 15 к, ако неманипулирана, но няма да удря имиджа на самата марка) няма да даде 50 к за нова, ако искате да кажете, че целта им е да продават нови коли. Няма да стане. Най-много да купи нещо, от което ще се разочарова и ще почне да им плюе марката. Та идеята, която едва сега се подема от вносителите на автомобили за инкриминиране на манипулирането на километража е, меко казано, закъсняла, защото стандартът ни се вдига...
Както и да е, аз с прекалената си настойчивост и ровичкане нямах тези проблеми,защото купих кола с върнати само 60 к км. Така че още е в някакви поносими граяници.
Купи си кола от официален представител, като употребявана с гаранция, няма да имаш проблеми с реален пробег. Но ще си платиш едни 10-15 % отгоре поне,за да ти е мирна душата. Така е , като се тарикатиш да платиш по-малка цена и после играеш тото дали е здрава или не, дали километражът не е манипулиран,купуваш от Мехмед,читав германец ,който я продава на Кольо от Дупница,накрая идва при теб и се чудиш какво става. Ми какво да става - няколко човека вече са те изклатили,защото не си се хванал да си я избереш ти от официалния магазин.
Преди години, когато живеех в чужбина, и аз мислех като Вас. Но човек трябв ада се напасва към реалностите на местоживеенето си. Защото иначе на всяка крачка ще се опитат да го "прецакат".
Електронните часовници нямат душа!
Military/Pilot: Seiko 5 7S26c SNK809K1
Pilot: Gigandet Red Baron I G8-002
Sports: Casio EF-300-7AV
Racing: Seiko 5 7S26-SNKK31K1 "Speed Racer"
Vintage: Doxa Anti-magnetic, Poljot AU 20, Ракета
Dress: Citizen Automatic NH2362-52PE, Festina F 16202, Junghans 41/72 17 5 12, Восток Престиж 030725, Seiko SKA573P1, Seiko SMY103P1
Skeleton: Fossil ME1149
Diver: Ingersoll Red Cloud IN 1305 BKYL

Потребителски аватар
mitadoc
МОДЕРАТОР
Мнения: 13132
Регистриран: 19 09 2010, 12:43
Местоположение: Острова

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от mitadoc » 21 01 2018, 19:20

Мога и аз да напиша някои неща за Острова. Стига да им е интересно на колегите.
Daydreamer

wheezy
Маниак
Мнения: 665
Регистриран: 15 11 2013, 22:33

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от wheezy » 21 01 2018, 20:23

Като чета колегата Bbo, добре че има прости хора, да купуват нови коли, че умните да има какво да карат, като станат на по 7-8 години. :)) Нямам думи за такива изказвания.
Before:
Oris Artelier Small Seconds Pointer Day; Montblanc Meisterstuck PL-7034; Zenith Pilot Big Date; Omega Seamaster Planet Ocean; Romain Jerome Moon Dust DNA; Breitling Colt Chronograph II; Tudor Fastrider Chronograph; Ulysse Nardin Maxi Marine Diver; Zenith El Primero 36000 vph; Fortis Aviatis B-42 Aeromaster Dawn; Panerai PAM 112; Hamilton Pan Europ; Omega Seamaster PO 8500;

Toshiro
Маниак
Мнения: 953
Регистриран: 26 06 2014, 12:23
Местоположение: Димитровград

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от Toshiro » 21 01 2018, 20:33

mitadoc написа:Мога и аз да напиша някои неща за Острова. Стига да им е интересно на колегите.
Може, да, :))

Потребителски аватар
mitadoc
МОДЕРАТОР
Мнения: 13132
Регистриран: 19 09 2010, 12:43
Местоположение: Острова

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от mitadoc » 21 01 2018, 20:57

Toshiro написа:
mitadoc написа:Мога и аз да напиша някои неща за Острова. Стига да им е интересно на колегите.
Може, да, :))
Кое те интересува,че темата става леко обширна ::up::
Daydreamer

Toshiro
Маниак
Мнения: 953
Регистриран: 26 06 2014, 12:23
Местоположение: Димитровград

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от Toshiro » 21 01 2018, 21:02

Доста неща поназнайвам, други съм подочувал, но ако може да разкажеш за случаи, в които е ставало "мяу", или за порочните практики там.

Потребителски аватар
mitadoc
МОДЕРАТОР
Мнения: 13132
Регистриран: 19 09 2010, 12:43
Местоположение: Острова

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от mitadoc » 21 01 2018, 21:26

Навсякъде има некоректни хора. Коли съм купувал от частна обява, търговец, официален представител. Разликата е голяма в това,което получаваш и нетолкова голяма в това,което плащаш.

По закон търговците са длъжни да предлагат 3 месеца гаранция на употребяван автомобил. Колите се продават на реалните си цени,няма нотариуси,прехвърлянето става за 10 минути между продавач и купувач. Номера не се сменят,освен ако не са "частни" ,т.е. някой да е платил за специален номер с по-малки букви и числа или нещо определено изписано. Тогава може да си го вземе или просто да ти го начисли в цената.

Не е нужно да си носиш книжката или тална на колата с теб при проверка на полицай. Когато те снима камера, винаги има глоба минимум 100 паунда + 3 наказателни точки. Максимум са 12 точки , за да можеш да караш кола. Има единен регистър,колите се проверяват по номера , на компютъра в полицейската кола, дали има платени данъци,такси,както и дали е крадена,търсена,участвала в инцидент. Ако си виновен за нещо, полицаите ти взимат ключовете и си тръгваш пеша. Ако те спре полицай за провинение,може да ти се размине глобата ако не е нещо сериозно и се покаеш искрено и слушаш 20 минути конско на задната седалка в патрулката.

Винетки няма,но има пътна такса,която зависи колко годишна е колата ти,какви конски сили е,колко гориво хаби и колко вредни емисии отделя. Моята примерно е 30 паунда на година, предишната беше 290 на година, спортните коли са по 1200-1500 на година.

Гражданската е задължителна и е поименна,като в нея също е написано и името на шофьора и колата. Ако не е изрично упоменато ое някой дали ще кара колата ти ( жена, дете ,роднина,колега), са в нарушение ако ги хванат да шофират колата ти,дори и с твое разрешение. Изключение се прави при спешен ( доказан) случай.

Гражданската повечето пъти върви с каско заедно, варира от годините ти без произшествие, типа кола, конските сили, застрахователните инциденти с тази марка / модел, както и за какво се използва колата,къде пренощува,колко често се кара. Моята застраховка е около 650 паунда на година, води се много ниска. Ако си току що взел книжката тинейджър, нещата отиват на 2500 на година,защото си рисков. Ако добавиш БМВ 3-та серия или Форд Фокус РС, там се удвояват. Могат да ти откажат да застраховат колата ти - примерно имаше такъв епизод на Топ Гиър - отказаха застраховка на Бугати Вейрон.

По принцип технически преглед се минава лесно,ако е изправна колата. Струва малко - около 35-45 паунда и е доста обстоен. Ако колата ти не може да мине по някаква причина - истрити гуми, счупени стъкла,крушки,огледала,проблеми със спирачна система, скъсани кабели,маркучи и тем подобни,тогава имаш възможността да ти я оправят те ( самият сервиз) или да отидеш някъде другаде,дори сам да си я оправиш ако искаш. Имаш 1 седмица и не плащаш нищо. Ако се забавиш - плащаш наново сумата за прегледа и се явяваш пак,може на същото място,може и другаде.

На порочни практки не съм попадал, независимите сервизи вземат за обслужване на колата толкова,колкото и официалния на Мерцедес ( обслужването ми е 350 паунда на 16 000 мили). Когато колата се обслужва,имаш възможността да ти я вземат от вас или работата ти и да ти я върнат същия ден. Получаваш видео презентация на това,как ти се преглежда колата,както и пълен отчет ( обикновено е около 4-5 листа А4) с всичко проверено. Колата тогава минава и техническия си преглед като част от сервизирането. Отделно имаш апликация на телефона,която ти показва в реално време кога е следващото сервизиране, какво се е правило по колата,в самия дилър ти казват колко собственици е имала преди,но не казват имена и адреси.

Питай друго :)
Daydreamer

Потребителски аватар
phil05
Маниак
Мнения: 7018
Регистриран: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: НОВИНИ

Мнение от phil05 » 21 01 2018, 21:42

bbo написа: ...
...Защото иначе на всяка крачка ще се опитат да го "прецакат".[/offtopic]
Колега, по тая логика по вероятно е да се прецакаш сам. Навсякъде има такава опасност, но не е задължително. И с тия "честни" цени :)) И с тая голяма паница и "надценки" на продавача или там търговеца, дето се в тях гледаме, най много да се разминеш с някой хубав автомобил, или часовник, щото не му била "честна" цената. И кой казва коя и колко е честната? Или трябва да е задължително много по ниска от тая в магазина, че да е честна, щото на ония им е висока надценката? Ама не се сещат за разходите му и качеството, което дава. Няколко пъти се сещам и споменавам Дядо Либен и ата, още Любен Каравелов я е описал тая нашенска черта: "Не е работата да купиш хубав ат, работата е да купиш хубав ат за малко пари" :)) И после няма хубав ат, ама нали не се е минал... Това не е от пестеливост, или от нямане, има хора за които е по важно едно нещо да е на далавера, отколкото самото нещо, иначе мира нямат, че са се минали и на някой му е била висока "надценката" и е спечелил. Вместо да погледнат защо е такава цената, може пък и да има защо и и да си го карат нещото :). Разбира се има и много други случаи, не говорим за тях.

Не можеш да сравняваш цени и коли втора ръка от магазин с гаранция с някоя от пазаря, по принцип, колкото и да има разни случаи. Та истината е някъде по средата, не в крайностите, както винаги.

Toshiro
Маниак
Мнения: 953
Регистриран: 26 06 2014, 12:23
Местоположение: Димитровград

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от Toshiro » 21 01 2018, 22:21

За Острова и колите: корозията се замаскира с наварени кръпки и черна боя и индиеца пише Pass. Километражите се превъртат преди прегледа. Измамници бол, особено ако колата е за експорт. Но като цяло е пъти по добре от тук. За дилърите и хората... Не знам каква гаранция имат автомобилите втора ръка, buy back, така да се каже, но с Шкода и Форд е ставало мяу и после рев и сополи. С един поз ат ходих до Сливен за Тойота рав4. Ми тя съсипана на 200000км за 18000 лева и тръгнал маховик и родили дюзи. Арогантното отношение на дилъра не го коментирам. Това беше далеч от честна цена.

Потребителски аватар
phil05
Маниак
Мнения: 7018
Регистриран: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от phil05 » 21 01 2018, 23:28

Един случай от собствен опит, какво ще кажете?

Края на 2002 купувам от Германия БМВ 3-йка Е46 фейслифта таман беше излязъл. Чисто нова на 5500 км на 9 месеца, чаках я още 3 да я вкарам без мито, тогава беше така. Хем от БМВ представителство, даже не от БМВ магазин или там официален търговец.

Колата безумна, така се случи наблъскана с де що има екстри, кои полезни, кои за кеф, да не съм ги поръчвал аз. Автомат, кожи, спортни електрически седалки, М- пакети, колела, гуми, какво ли не, по документите и списъците цените на екстрите повече от цялата кола като база. А базата си има достатъчно екстри. Предложиха ми накрая цена наполовина на новата, абе по малко от цената на екстрите. Как да не я вземеш...А като погледнах отначало колко е цената на цялата кола нова, ми стана зле.

Отивам да я взема, там ме посреща един и казва ето разгледайте колата. Викам къде е? Ето я там. А тя вътре в салона при новите, че нямали в момента друга такава тройка. Отварям то мирише на ново на кожа и на фабрика.

Карах я до 2010 година навъртях и 200 000 и тръгнах да я продавам. Ама пазена, както пазя часовник, гараж, поддържана само във фирмения сервиз, само БМВ масла, вътре мажа всяка седмица като ненормален М - спортния волан и седалки със специален препарат за кожа, не личи че е карана, беше си перфектна, пак като нова. Сега вече не ми е интересно.

Пускам обява, пиша така и така, карам я по автокъщи, и като се почна: Обадиха се и я гледаха 50 човека. А, къде отиваш с тая цена, давам толкова. Е как толкова? Ми толкова вървят 3-йките 2002. Абе вървят, тази така и така, я виж? Бе няма значение, 2002 вървят така, ето виж онази и тя 2002 и е за ....колко беше. Гледам я "онази" - ми тя на земята, отстрани и двете врати правени, вътре да не казвам, гола база и гуми за изхвърляне. И не си знае километрите. Викам ама мойта е на 200 000 реални километра! Е какво, реални, всички са реални, ето тези са по на 100-150 000 :lol:

Е един мина завъртя се и каза много скъпо и купи "онази", кошницата на земята, разликата в цената не беше повече от 20-25 % с всичките екстри и състоянието нищо общо. И като ми писна, аре стига, прибрах я и синът ми я кара и досега 2018 г сме, хем в чужбина, минава си технически прегледи без проблеми, идва си до България, върти километри, няма грижи, супер автомобил и то без пари :)), щом струвал колко беше. Та случват се и такива работи със скъпо и евтино и не знам кой кого е прецакал или се е прецакал.

Потребителски аватар
Дон Жуан
Маниак
Мнения: 2887
Регистриран: 31 05 2014, 13:09
Местоположение: Габрово

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от Дон Жуан » 22 01 2018, 00:31

Мдаааааааааа................
В този ред на мисли има W 124-ки за 2-3 000 ама има и за 5-6 000.....всеки сам избира.....
Но понеже темата е "кой с какво се движи", та съм показал.....пък как и за колко си е моя грижа ;)
При колите, часовниците, жените....оп обърках!!! ::crap::
При жените, колите, часовниците, обувките, писалките и всички онези неща, които ни радват, правят.....и пр. кефа цена няма!!!
Бъдете здрави!!! И както се казва в една реклама на бира - консумирайте с удоволствие и мярка ;)
::drinks:: ::drinks:: ::drinks::

Потребителски аватар
phil05
Маниак
Мнения: 7018
Регистриран: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от phil05 » 22 01 2018, 01:11

Offtopic: покажи
Дон Жуан написа: ...
При колите, часовниците, жените....оп обърках!!! ::crap::
При жените, колите, часовниците, обувките, писалките и всички онези неща, които ни радват, правят.....и пр. кефа цена няма!!!
...
:)

Ти май си чел Конвенцията, ама не си я дочел...Не ги подреждай жените ни така, ни иначе, щото все ще ти намерят някой кусур, че е някаква дискриминация :) ::drinks::

Аз пък какво написах, това сигурно пак нарушение на конвенцията, знам ли, трябва да внимаваме...

Потребителски аватар
mitadoc
МОДЕРАТОР
Мнения: 13132
Регистриран: 19 09 2010, 12:43
Местоположение: Острова

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от mitadoc » 22 01 2018, 01:13

Toshiro написа:За Острова и колите: корозията се замаскира с наварени кръпки и черна боя и индиеца пише Pass. Километражите се превъртат преди прегледа. Измамници бол, особено ако колата е за експорт. Но като цяло е пъти по добре от тук. За дилърите и хората... Не знам каква гаранция имат автомобилите втора ръка, buy back, така да се каже, но с Шкода и Форд е ставало мяу и после рев и сополи. С един поз ат ходих до Сливен за Тойота рав4. Ми тя съсипана на 200000км за 18000 лева и тръгнал маховик и родили дюзи. Арогантното отношение на дилъра не го коментирам. Това беше далеч от честна цена.
Що се занимавате с индийци? :lol:
Кола се взема от голяма фирма с традиции или от официален дилър. Това съм го научил от опит,за съжаление.

Първата кола я купих от чичо,англичанин,на 65 години, сделката беше пред тях, на двора, даде ми дори телефона си, закле се,че ако стане нещо с колата,ще ми поеме 50% от разхода. Познай какво стана? След 40 дни колата направи тотална щета,обадих му се и ми каза,че не е фирма да дава гаранция. ;) Пожелах му само "хубави и здрави" коли да кара занапред и следващата я купих от търговец , с 3 месеца гаранция. Последната вече си е както си му е редът - от официалния дилър.

Нова кола е между 0% до 5% оскъпяване на година, 0% са френските и италианските,защото и без това не вървят като цяло, 3-5 % са японските и германските. На старо са между 6% и 10% оскъпяване, при двата случая - нова и стара - имаш възможност до 48 месеца лизинг.

Има 3 вида изплащане:
1. Само наем до 4 години и ограничен пробег 10 000 мили на година,после я връщаш.Надвишен лимит на милите се плаща по 10 пенса на миля.
2. Може да плащаш първоначална такса + до 48 вноски + остатъчна сума или я връщаш. Пак има ограничение на годишния пробег, при надвишаване се плаща по 10 пенса на миля.
3. Депозит + до 48 вноски и си е твоя.
Daydreamer

wheezy
Маниак
Мнения: 665
Регистриран: 15 11 2013, 22:33

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от wheezy » 22 01 2018, 13:42

Аз пък съм от тия дето "са намерили парите на улицата" и още какво беше "тежък бизнесмен" и си карам нови коли. За последните 10 години съм имал 0 проблема с колите си, цялото удоволствие ми е струвало точно 35000 лв net spend. А Не, лъжа, смених една водна помпа на аудито, точно беше свършила гаранцията, май към 500 лв струваше всичко.

Най-любимото ми е когато някой каже "бе мани бе, тоя Опел Мокка струва 40 000 лв, що не купи на жена си една седмица за 40 000 лв, има супер коли тамън са се разработили на по 200-250 000 км" :))
Before:
Oris Artelier Small Seconds Pointer Day; Montblanc Meisterstuck PL-7034; Zenith Pilot Big Date; Omega Seamaster Planet Ocean; Romain Jerome Moon Dust DNA; Breitling Colt Chronograph II; Tudor Fastrider Chronograph; Ulysse Nardin Maxi Marine Diver; Zenith El Primero 36000 vph; Fortis Aviatis B-42 Aeromaster Dawn; Panerai PAM 112; Hamilton Pan Europ; Omega Seamaster PO 8500;

Toshiro
Маниак
Мнения: 953
Регистриран: 26 06 2014, 12:23
Местоположение: Димитровград

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от Toshiro » 22 01 2018, 14:33

Кое Ауди е струвало 35000 за 10 години, в това число обезценяване, сервизно обслужване, данъци и такси, застраховки, консумативи, изключае гориво или може би друго имате предвид? Аз съм си правил подобна сметка и с предишната ми кола един километър ми струваше 0,25лв и съм имал два проблема - ГНП и алтернатор. На 250 000 един съвременен автомобил започва да приключва курса лека полека. Другото е за тези, които вярват в Дядо Коледа.

Потребителски аватар
phil05
Маниак
Мнения: 7018
Регистриран: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от phil05 » 22 01 2018, 14:52

wheezy написа:Аз пък съм от тия дето "са намерили парите на улицата" и още какво беше "тежък бизнесмен" и си карам нови коли. За последните 10 години съм имал 0 проблема с колите си, цялото удоволствие ми е струвало точно 35000 лв net spend. А Не, лъжа, смених една водна помпа на аудито, точно беше свършила гаранцията, май към 500 лв струваше всичко.

Най-любимото ми е когато някой каже "бе мани бе, тоя Опел Мокка струва 40 000 лв, що не купи на жена си една седмица за 40 000 лв, има супер коли тамън са се разработили на по 200-250 000 км" :))
Това е така, но тук ставаше въпрос и за друг помитащ феномен, "прецакването" :)). Има хора могат да дадат 7-8000 до 10 000 за автомобил и това е. И ако гледат някое БМВ и Ауди :)) както често се случва. Ама ако може за 5000. И става страшно, какво има по пазарите, защото по фирмените магазини скъпо :wink: и ще ги прецакат, ще им вземат парите с надценки. Има коли и на 200 к, и 50 к и на 100 к в несравнимо състояние с други, пак на толкова километри. Даже и на пазара. И пак гледа цената, а не колата и как някой иска да го прецака и да спечели. И се прецаква сам, ама с удоволствие :).

Затова дадох примера с мойта 3-ка. Един вика какво като е автомат, не ми трябва автомат, аз и без това искам ръчка. И тоя автомат като се строши... Едва ли не с автомата да е по евтина, а не малко повече. А автомата ей го си върви перфектно още почти 10 години след това, вече е на почти 300 000 и нищо не се е обадило, да не чуе дявола. Ама хубави масла и филтри на автомата и навреме, това е. Като че ли това е без пари, та да я дам без пари... Както и да е.

wheezy
Маниак
Мнения: 665
Регистриран: 15 11 2013, 22:33

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от wheezy » 22 01 2018, 15:20

Toshiro написа:Кое Ауди е струвало 35000 за 10 години, в това число обезценяване, сервизно обслужване, данъци и такси, застраховки, консумативи, изключае гориво или може би друго имате предвид? Аз съм си правил подобна сметка и с предишната ми кола един километър ми струваше 0,25лв и съм имал два проблема - ГНП и алтернатор. На 250 000 един съвременен автомобил започва да приключва курса лека полека. Другото е за тези, които вярват в Дядо Коледа.
Имам предвид само (разход за покупка на кола - приход от продажба). Един Нисан Х-трейл и едно А5 са двете коли. Първата я карах 4, втората 5 години.
Before:
Oris Artelier Small Seconds Pointer Day; Montblanc Meisterstuck PL-7034; Zenith Pilot Big Date; Omega Seamaster Planet Ocean; Romain Jerome Moon Dust DNA; Breitling Colt Chronograph II; Tudor Fastrider Chronograph; Ulysse Nardin Maxi Marine Diver; Zenith El Primero 36000 vph; Fortis Aviatis B-42 Aeromaster Dawn; Panerai PAM 112; Hamilton Pan Europ; Omega Seamaster PO 8500;

wheezy
Маниак
Мнения: 665
Регистриран: 15 11 2013, 22:33

Re: Автомобили - кой с какво се движи?

Мнение от wheezy » 22 01 2018, 15:27

phil05 написа:
Това е така, но тук ставаше въпрос и за друг помитащ феномен, "прецакването" :)). Има хора могат да дадат 7-8000 до 10 000 за автомобил и това е. И ако гледат някое БМВ и Ауди :)) както често се случва. Ама ако може за 5000. И става страшно, какво има по пазарите, защото по фирмените магазини скъпо :wink: и ще ги прецакат, ще им вземат парите с надценки. Има коли и на 200 к, и 50 к и на 100 к в несравнимо състояние с други, пак на толкова километри. Даже и на пазара. И пак гледа цената, а не колата и как някой иска да го прецака и да спечели. И се прецаква сам, ама с удоволствие :).
.
Изкарах няколко почивки в Испания, там човек може често да види по улиците нови малки коли, а не толкова често - стари и големи. А тук, като има човек 5000 лв, си купува БМВ, ама поне 5та серия, той е с голяма душа, не може да кара малка кола. И после отиваме на приказките "а бе аз знам един, цял живот е монтьор, казал ми е - тая кола няма чупене, новите боклуци електрониката им се разваля" :))

Peace out съм по темата :)
Before:
Oris Artelier Small Seconds Pointer Day; Montblanc Meisterstuck PL-7034; Zenith Pilot Big Date; Omega Seamaster Planet Ocean; Romain Jerome Moon Dust DNA; Breitling Colt Chronograph II; Tudor Fastrider Chronograph; Ulysse Nardin Maxi Marine Diver; Zenith El Primero 36000 vph; Fortis Aviatis B-42 Aeromaster Dawn; Panerai PAM 112; Hamilton Pan Europ; Omega Seamaster PO 8500;

Отговори

Върни се в “Други хобита”