Сервизиране Ulysse Nardin Maxi Marine Power Reserve

Подфорум за всички, които имат желание да променят нещо по своя часовник - профилактика, модификации, ремонти и създаване на нови модели часовници

Сервизиране Ulysse Nardin Maxi Marine Power Reserve

Мнениеот kaloyan » 02 07 2017, 20:43

Часовникът е Ulysse Nardin,а механизмът е 2892.Няколко пъти сме Ви показвали тази машина,но този път решихме да го направим,защото има и модул.Модулът е за power reserve,както и за изнесения на 6 часа секундарник.Имахме следния казус с този часовник,пружината е напълно навита(и power reserve го показва),но часовникът не работи.Първото нещо,което направих след махането на стрелките и циферблата,беше да разделя модула от основната(ходовата) част и механизмът заработи,което ни показа,че проблемът е в модула.Така първо започваме с него.

Първо нещо,което видяхме,след като отворихме модула,беше че часовникът дълго време е работил без масло.Едно от колелата беше блокирало и спираше цялото движение.От снимките може да видите,за какво говоря.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Преди да го сложим в машината за миене,ще го почистим много внимателно на ръка,за да сме сигурни,че всичко ще е наред.
Изображение

Изображение

Изображение
Измили сме модула и започваме обратното му сглобяване.
Изображение
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Върнахме модула на основния механизъм и го оставихме да поработи около час-два,за да може да бъдем сигурни,че проблемът в модула е решен.Всичко беше наред и се захванахме с ходовата част,там има някои разлики в сравнение с базовата ЕТА 2892.
Изображение

Изображение
Изображение

Изображение

Изображение
Разликата е в барабана(по-точно в долната му част) от него тръгва движението към power reserve,другата разлика е в голямото колело,от него се предава движението към секундарника.
Изображение

Изображение
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Преди да сложим модула,тестваме как работи механизмът без него,след профилактиката.
Изображение
Продължаваме:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Сега да видим как работи с модула и да го уточним.
Изображение
Всичко е наред,пристъпваме към поставянето на циферблата и стрелките,които по мое мнение са уникални.
Изображение

Изображение
Връщаме го в касата и го тестваме за водоустойчивост.
Изображение

Изображение

Изображение
Приключихме.
Изображение

2 ГОДИНИ ПИСМЕНА ГАРАНЦИЯ,за всяка извършена от нас профилактика.
Изображение
Благодаря за вниманието,надявам се да Ви е харесало.
Аватар
kaloyan
Активен
 
Мнения: 117
Регистриран на: 08 04 2010, 21:53

Re: Сервизиране Ulysse Nardin Maxi Marine Power Reserve

Мнениеот KDelchev » 03 07 2017, 19:25

Благодаря за споделеното ::drinks::
Любим за мен модел, почти бях го спазарил преди време...ама не ми беше удобен на кожа, а докато го пробвам на гума, вече бях на друго мнение.
А пропо, защо часовника е работил на сухо, и без масла? Кога е бил закупен, това първа профилактика ли му е?
Аватар
KDelchev
Маниак
 
Мнения: 834
Регистриран на: 31 05 2014, 16:54

Re: Сервизиране Ulysse Nardin Maxi Marine Power Reserve

Мнениеот phil05 » 03 07 2017, 20:45

Перфектна работа, доколкото разбирам ::thumb::. И чудни снимки!

Вярно, хубав въпрос на колегата. Доколкото знам, този модул е техен инхаус, имах подобен UN с този модул. Интересно какво ви е мнението за конструкция и изработка в детайли. И наистина как се е стигнало до толкова замърсяване и да остане толкова на сухо и то само на едно място, че чак да блокира колело и да спре. При положение че целия базов механизъм си работи нормално. Някаква случайност, или трябва да се има предвид, някакво критично място и т.н.

Иначе гледам модула не товари много въпреки доста колела в него, които работят непрекъснато, само около 20 градуса амплитуда.
Аватар
phil05
Маниак
 
Мнения: 6301
Регистриран на: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: Сервизиране Ulysse Nardin Maxi Marine Power Reserve

Мнениеот kaloyan » 03 07 2017, 23:29

phil05 написа:Перфектна работа, доколкото разбирам ::thumb::. И чудни снимки!

Вярно, хубав въпрос на колегата. Доколкото знам, този модул е техен инхаус, имах подобен UN с този модул. Интересно какво ви е мнението за конструкция и изработка в детайли. И наистина как се е стигнало до толкова замърсяване и да остане толкова на сухо и то само на едно място, че чак да блокира колело и да спре. При положение че целия базов механизъм си работи нормално. Някаква случайност, или трябва да се има предвид, някакво критично място и т.н.

Иначе гледам модула не товари много въпреки доста колела в него, които работят непрекъснато, само около 20 градуса амплитуда.


Отговарям на двата въпроса.Относно кога е закупен,нямам никаква представа.Според мен това му беше първата профилактика,а що се отнася до модула 100% се отваря за първи път.Не са един или два модулите,които се поставят върху 2892,повечето са в сътрудничество с други фирми(La Joux-Perret,Soprod,Dubois Depraz),има и in-house.За проблема,не е останало само едно място сухо,а всички пиньони на колелата.Без значение,че базовият механизъм работи нормално,след като движението се предава към модула и има колело,което блокира това движение е нормално да доведе до спиране.Иначе,да модулът не товари много.Поздрави! ::up::
Аватар
kaloyan
Активен
 
Мнения: 117
Регистриран на: 08 04 2010, 21:53

Re: Сервизиране Ulysse Nardin Maxi Marine Power Reserve

Мнениеот phil05 » 04 07 2017, 01:15

Благодаря ::thumb:: ясно, че е нормално да спре, като го блокира модула. Въпросът беше как така базовия механизъм си работи, а модулът не ще и е по зле от него. Хем инхаус UN. Но горе долу стана ясно. Или толкова допълнителни колела на края на веригата до секундата са по критични и им трябват по малки интервали профилактика, нещо такова питах. Благодаря за интересното представяне и майсторството!
Аватар
phil05
Маниак
 
Мнения: 6301
Регистриран на: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: Сервизиране Ulysse Nardin Maxi Marine Power Reserve

Мнениеот kaloyan » 04 07 2017, 22:14

phil05 написа:Благодаря ::thumb:: ясно, че е нормално да спре, като го блокира модула. Въпросът беше как така базовия механизъм си работи, а модулът не ще и е по зле от него. Хем инхаус UN. Но горе долу стана ясно. Или толкова допълнителни колела на края на веригата до секундата са по критични и им трябват по малки интервали профилактика, нещо такова питах. Благодаря за интересното представяне и майсторството!


Колелата,които са свързани със секундарника са тези оградени в черно(жълтото колело и пиньона) с тях нямаше никакви проблеми.
Изображение
Блокиралото колело беше от веригата колела свързани с power reserve.
Аватар
kaloyan
Активен
 
Мнения: 117
Регистриран на: 08 04 2010, 21:53


Назад към Интервенции и инструменти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Creative Commons Licence
Всички материали са лилцензирани под CC 4.0 лиценз, освен ако изрично не е опоменато друго.
cron