Бъдещето на механиката

Теми относно конкретни механизми на часовници, групи механизми или общо за механизмите.
Потребителски аватар
watchgladiator
Маниак
Мнения: 680
Регистриран: 16 05 2011, 14:17
Местоположение: Пловдив

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от watchgladiator » 13 08 2012, 10:58

miroman написа:От доста време вече съм наясно, че механиката не е това, което е била преди 20-30 години. Времето, в което часовникът се е предавал от баща на син като ценно наследство, е безвъзвратно отминало. Механичният часовник е удоволствие за собственика се, и практически не се възприема и оценява от околните. Може би изключение правят някои по-специфични кръгове, в които най-вероятно 99% от съфорумците намат участие. Този форум обхваща останалия 1% от интересуващите се изобщо от часовника като такъв.
Затова считам, че интерес към механичните часовници ще има все повече като екзотика. А времеизмерването ще става част от все повече устройства, които ще изключат кварцовите като аксесоар.
Т.е. аз лично съм по-оптимистично настроен къв бъдещето на механичните, отколкото на кварцовите часовници.
Много точно казано Миро,интересът към механиките наистина бележи ръст ::up::

Потребителски аватар
mosferatu
Активен
Мнения: 138
Регистриран: 12 09 2011, 10:56

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от mosferatu » 19 08 2012, 01:00

Бележи ръст, може би в чужбина... Миналата седмица бях поканен на сватба, кумът извади 2 часовника (като мен :)) - за официалната церемония и за басейна- и 2-та бяха кварцови, първия не разпознах, но втория беше "Тисо" с бяла каишка имитация на алигаторска кожа. Питах го- "Ти колко часовника имаш? - той- "Ами 9". Викам си- от "на'ште е", но няма нито един механичен, всичките ги харесва по външен вид и ги купува от Великобритания за без пари, без да се интересува от механизма ): Май наистина механиката е обречена да се превърне в музеен експонат...
Облекчението за мен е, че все още има евтини механики- Восток, Ракета, Ориент, Сейко, Суоч (с голяма !!! заради пластмасите вътре в механизма), които хората със скромен бюджет и мерак могат да си купят. Май това е единствената скромна изява на механични часовници, която ще продължи да е масова.
Seiko 5 Military Beige SNK803K2
Orient Automatic "Sporty" CDBAA001B
Seiko SRP313К2 "Dracula"
и други, които рядко нося

blr
Маниак
Мнения: 523
Регистриран: 12 05 2012, 15:43

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от blr » 19 08 2012, 15:26

Механичните часовници, както и други класически технологии (винилови плочи, лампова звукотехника) всре повече се превръщат в елитарни и съответно скъпи. Наистина е хубаво, че има и достъпни, механични часовници. Кой знае, може пък да видим и възраждане на механиките. Ако има пазар, ще има и производство. Не ми се вярва в скоро време Сейко да спрат от производство 5-ците. Това все още е най-продаваната им серия все пак. Като гледам западните форуми, руснаците не продават зле. Китайците също бавно, но сигурно си отвоюват пазари. Кварцовите механизми не са от вчера, но за последните 35 години, така и не са изместили напълно механиката. Не вярвам и това да се случи скоро.

Потребителски аватар
TGV90
Почитател
Мнения: 385
Регистриран: 12 06 2010, 17:37

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от TGV90 » 19 08 2012, 16:55

Няма логика да изчезне по-ниският клас механика, защото той е примамка за потребители. Сред тези, които са доволни от по-обикновен механичен часовник, има много, които са склонни (а и имат финансова възможност) да си купят по-скъп и по-фино изработен модел.
Да простя, куме, мога, да забравя - не.

blr
Маниак
Мнения: 523
Регистриран: 12 05 2012, 15:43

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от blr » 19 08 2012, 17:21

Логиката е единствено пазарна. Докато се купува, ще се произвежда. Никой няма да държи в производство нещо, което не се продава, само защото би могло да бъде примамка за някого, а такива случаи се редки. Все пак форуми, като нашия не са мерило. Колко са хората, които след покупка на Сейко 5, биха се запалили до степен да си купят Гранд Сейко? 1/50 000 може би. Евтините механики са си направили пазарна ниша, точно защото са евтини и надеждни. Едно Сейко 5 можеш да не го сваляш от ръката си 15-20 години-това ценят повечето потребители. Доста хора не искат да се занимават със смяна на батерии, а зареждащите се кварцови механизми (Кинетик, Еко драйв...) са все още доста по-скъпи.

Потребителски аватар
mitadoc
Маниак
Мнения: 13279
Регистриран: 19 09 2010, 12:43
Местоположение: Острова

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от mitadoc » 19 08 2012, 17:25

blr написа:Логиката е единствено пазарна. Докато се купува, ще се произвежда. Никой няма да държи в производство нещо, което не се продава, само защото би могло да бъде примамка за някого, а такива случаи се редки. Все пак форуми, като нашия не са мерило. Колко са хората, които след покупка на Сейко 5, биха се запалили до степен да си купят Гранд Сейко? 1/50 000 може би. Евтините механики са си направили пазарна ниша, точно защото са евтини и надеждни. Едно Сейко 5 можеш да не го сваляш от ръката си 15-20 години-това ценят повечето потребители. Доста хора не искат да се занимават със смяна на батерии, а зареждащите се кварцови механизми (Кинетик, Еко драйв...) са все още доста по-скъпи.
Всяко нещо с времето си.Кварцът като се е появил е бил безумно скъп.
Daydreamer

Потребителски аватар
TGV90
Почитател
Мнения: 385
Регистриран: 12 06 2010, 17:37

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от TGV90 » 19 08 2012, 17:36

blr написа:Логиката е единствено пазарна.
Не отричам пазарната логика, дори напротив. Както и не твърдя, че се продават единствено с цел примамка. "Сейко" произвеждат както евтини, така и скъпи часовници, и имат интерес да продават и едните, и другите, а не часовникът да става играчка за богаташи (нещо като символите от феодализма) ::up::
Да простя, куме, мога, да забравя - не.

blr
Маниак
Мнения: 523
Регистриран: 12 05 2012, 15:43

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от blr » 19 08 2012, 17:39

mitadoc написа: Всяко нещо с времето си.Кварцът като се е появил е бил безумно скъп.
Спомням си го това време. Не бих казал "безумно" но наистина далеч по-скъп от днес. От друга страна, зареждащите се кварцови системи вече съвсем не са новост. Има ги от 20-ина години и цената на часовниците с такива механизми не е паднала кой знае колко. Разбира се, цената на едни часовник не се определя само от механизма, но все си мисля, че ако се намери производител, който да предлага конкурентен на Сейко 5 часовник, като цена, качество на изработка и възможности, но със заряден кварцов механизъм, би могъл да им вземе голяма част от пазарния дял. Уместен е и въпросът защо самите Сейко не са го направили. Най-евтините им Кинетици започват от 2-2.5х цената на една петица.
TGV90 написа: "Сейко" произвеждат както евтини, така и скъпи часовници, и имат интерес да продават и едните, и другите, а не часовникът да става играчка за богаташи (нещо като символите от феодализма) ::up::
Това е пазарен подход, характерен главно за японските производители и не само на часовници. Европейците, обикновено се позиционират в определен пазарен сегмент, докато японците в повечето случаи полуляризират марката, като предлагат по нещо за всеки джоб. Така е (или поне беше допреди време) в автомобилният бизнес например. При часовниците все още е така. Както няма Swatch на цената на Grand Seiko, така няма и надали някога ще има Rolex (за да не е бранд на Swatch Group) на цената на Seiko 5.
Последна промяна от blr на 19 08 2012, 17:56, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
TGV90
Почитател
Мнения: 385
Регистриран: 12 06 2010, 17:37

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от TGV90 » 19 08 2012, 17:52

"Сейко 5" е отличен часовник. Тук играе роля и фактът, че много от хората, които дълго са носили такъв и са доволни (или чиито близки и познати са имали такъв), ще го предпочетат пред "новостите" (които не са новости) с акумулаторните батерии, къде защото не се интересуват от часовници, къде защото не биха си взели часовник, различен от "Сейко 5".
А и друг въпрос е доколко са необходими акумулаторни батерии при наличие на кварцови механизми с 10 години живот на батерията. За мен акумулаторите са си чиста изгъзица, защото се оказа, че не са чак толкова дълговечни, и някак си повече ми приличат на екзотика.
Да простя, куме, мога, да забравя - не.

blr
Маниак
Мнения: 523
Регистриран: 12 05 2012, 15:43

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от blr » 19 08 2012, 17:58

TGV90 написа:"Сейко 5" е отличен часовник.
Абсолютно си прав. Според мен няма да е преувеличено ако се твърди, че масовите механични часовници са все още популярни именно поради тази серия.

Потребителски аватар
TGV90
Почитател
Мнения: 385
Регистриран: 12 06 2010, 17:37

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от TGV90 » 19 08 2012, 18:01

blr написа: Европейците, обикновено се позиционират в определен пазарен сегмент, докато японците в повечето случаи полуляризират марката, като предлагат по нещо за всеки джоб. Така е (или поне беше допреди време) в автомобилният бизнес например. При часовниците все още е така. Както няма Swatch на цената на Grand Seiko, така няма и надали някога ще има Rolex (за да не е бранд на Swatch Group) на цената на Seiko 5.
То затова азиатската техника се налага на пазара ::thumb::
Да простя, куме, мога, да забравя - не.

Потребителски аватар
montres-bracelets
Напредващ
Мнения: 36
Регистриран: 11 11 2011, 16:12

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от montres-bracelets » 20 08 2012, 08:35

За всеки влак си има пътници.
Колегите по-горе правилно отбелязват, че пазара на часовници, и в частност на механични такива, е сегментиран.
Часовникът, освен уред, измерващ времето, е и символ на статус. Всеки си преценява статуса, и ако за него часовникът е аксесоар, подчертаващ съответния статус (не всички са на това мнение), си купува даден часовник. Всичко изисква жертви, статусът - също.

Някои се радват на Seiko 5, други на турбийон - кой както може да се уреди.
Същото е и с колите - някои се радват на обикновени колици, други на Ферари, Ламбургини, Бугати, Мазерати, Ролс-Ройс, Майбах и т.н.

P.S. Затова не харесвам ментетата, по-известни напоследък като реплики. Някакси по-гордо звучи.
Не можеш да се возиш, например, на колица на 10-15г с газова или метанова уредба, и да сложиш на ръката часовник, който би струвал, да кажем поне 100-200 хиляди евро.
= ILLVMINATIO MEA =

Потребителски аватар
trk2
МОДЕРАТОР
Мнения: 8163
Регистриран: 08 01 2011, 10:44

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от trk2 » 04 11 2013, 23:57

По принцип съм традиционалист, но прагреса на Картие в "Ай Ди Ту" http://www.hodinkee.com/blog/2012/7/11/ ... atchm.html ме накара да се усмихна.
Кой каза, че в часовникарството нямало прогрес. Да няма движещ мотив, единични производители показват това онова, но новия модел на Картие си е направо скок в часовникарството.
32 дни резерв!!!
без нужда от смазване и без нужда от настройка.
ударо и магнито не податлив на влияние.
прозрачен корпус през който човек може да се наслади на всички нововъведения.
Големия резерв е постигнат в 42 мм корпус! Как е възможно това?
Два барабана с по две нива, пружини от фибростъкло + 30% спрямо стандартните часовници.
Рационализация на предавката, вместо традиционната линия от от 5 колелета ползват диференциал- по малко натоварване на зъбите, материал силикон покрит с кристал, по -лек и по твърд от стоманата. всичко това +10%
Котва и и ходово колело изработени с точност до един микрон! - няма нужда от настройка +15%
Баланс от карабон- лек, което намалява триенето, но триенето е по- малкия консуматор на енергия при работа на баланса, по- големия е съпротивлението на въздуха- затова ..... в корпуса практически няма въздух + 37%
Поради вакума задния капак не се нужда е от болтчета- атмосферното налягане го държи затворен :lol:
Корпуса прозрачен моноблок- издръжлив на удар и драскане -всичко се вижда през него. :crazy:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Scandinavian
Маниак
Мнения: 1479
Регистриран: 11 03 2011, 14:28
Местоположение: София

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от Scandinavian » 05 11 2013, 12:21

trk2 написа:По принцип съм традиционалист, но прагреса на Картие в "Ай Ди Ту" http://www.hodinkee.com/blog/2012/7/11/ ... atchm.html ме накара да се усмихна.
Кой каза, че в часовникарството нямало прогрес. Да няма движещ мотив, единични производители показват това онова, но новия модел на Картие си е направо скок в часовникарството.
32 дни резерв!!!
без нужда от смазване и без нужда от настройка.
ударо и магнито не податлив на влияние.
прозрачен корпус през който човек може да се наслади на всички нововъведения.
Големия резерв е постигнат в 42 мм корпус! Как е възможно това?
Два барабана с по две нива, пружини от фибростъкло + 30% спрямо стандартните часовници.
Рационализация на предавката, вместо традиционната линия от от 5 колелета ползват диференциал- по малко натоварване на зъбите, материал силикон покрит с кристал, по -лек и по твърд от стоманата. всичко това +10%
Котва и и ходово колело изработени с точност до един микрон! - няма нужда от настройка +15%
Баланс от карабон- лек, което намалява триенето, но триенето е по- малкия консуматор на енергия при работа на баланса, по- големия е съпротивлението на въздуха- затова ..... в корпуса практически няма въздух + 37%
Поради вакума задния капак не се нужда е от болтчета- атмосферното налягане го държи затворен :lol:
Корпуса прозрачен моноблок- издръжлив на удар и драскане -всичко се вижда през него. :crazy:

Бауууууу, тия Картие големи изроди ба ::huh::
Ей такива хора/компании движат прогреса напред и много от тези нововъведения, по всяка вероятност ще се ползват в комерсиалните (конвеционални) модели, точно както нововъведенията примерно във Формула 1, се внедряват постепенно в сериините коли. :clap: Бравост!!!
"Човек с часовник знае колко е часът, човек с два часовника, никога не е сигурен......"
Certina DS Podium Square - ETA 2824-2
Hamilton Jazzmaster Maestro - H21 caliber, valjoux 7750 base
ORIENT Mako caliber 46943 Made in Japan - The Forum Watch 15/27
Victorinox Dive Master 500 - ЕТА 2892 А2

Потребителски аватар
trk2
МОДЕРАТОР
Мнения: 8163
Регистриран: 08 01 2011, 10:44

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от trk2 » 30 10 2017, 12:31

В последните години наблюдавам бурна „технологизация“ на механичните часовници.
Фрезите и пресите се заменят от ерозия и литография. Метала се замества със силикон. Компликациите стават главоломни, по- евтини и заемат все по- малко пространство.
Новите технологии промениха почти напълно високия сегмент и постепенно обхващат средния, първоначално, при по-авангардни марки като Хоер, Зенит, Юбло, Юлис.
Колкото и странно да звучи механиката се развива. Ел Примеро е жив, макар и щанците спасени от мосю Вермон да са отдавна в музея :)
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
senna
Маниак
Мнения: 3183
Регистриран: 02 03 2010, 22:11

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от senna » 30 10 2017, 14:40

Тенденция или по-скоро факт, на който обърнах частично внимание преди известно време, но тогава това, някак си не се отчете на сериозно... :))
http://strelki.info/viewtopic.php?f=4&t ... 84#p226384
Невъзможно е при наличието на такъв бум в развитието на технологиите, часпроизводството да остане на ниво 60те години на миналият век. Въпроса е по-скоро, дали всичко това ще доведе до някакъв нов вид продуктово сегментиране на пазара. Във вариант на серийно новопроизведени механични часовници изработени по "класическа" технология и благодарение на това с "бутикови" цени, и на луксозни такива, пак серийно произведени по високо технологичният начин, където "високата" цена пък е следствие от "скъпата" нова технология. Единственото сигурно е, че на фона на случващото се, редките запазени представители на култови "винтидж" часовници, ще продължават да трупат все по-висока добавена стойност по търговете. :) Съвсем наскоро имахме възможността да се убедим в това. :))
”Никой не е толкова безинтересен колкото един човек без интереси.”

stylish_i
Новобранец
Мнения: 19
Регистриран: 01 12 2017, 13:25

Re: Бъдещето на механиката

Мнение от stylish_i » 17 01 2018, 11:44


Отговори

Върни се в “Механизми”