36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Теми относно конкретни механизми на часовници, групи механизми или общо за механизмите.
Потребителски аватар
phil05
Маниак
Мнения: 7770
Регистриран: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от phil05 » 18 03 2015, 00:47

Offtopic: покажи
Не е чудно, че е изхвърлил синтетичните, на мене ми е чудно как все пак се слага някакво швейцарско масло :shock: Там за където говориш, нищо швейцарско свястно няма, даже и шоколад не се яде :) Шега ;)
Какъв е тоя Лаврентиус, че ми стана интересно... :) Казаваш прякор било това...а какво е маслото, има ли име, или нещо друго?

Да видя, щом казваш е за текстилни машини. Че може да има някое по - интересно :)

П.С. тези масла за текстилни или шевни машини, по разбираеми причини трябва лесно да се почистват, изпират или премахват, важен параметър в спецификациите. Може и да не е за сметка на други качества. Е, няма значение :) , важното е ,че върши работа.

Потребителски аватар
trk2
МОДЕРАТОР
Мнения: 8085
Регистриран: 08 01 2011, 10:44

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от trk2 » 18 03 2015, 12:14

Предполагам че Лаврентиус идва от галеното обръщение (на малко име) към колегата Берия от съседния форум, открил въпросното масло, но Върбан ще каже дали съм прав.
Аз също имам въпроси към Връбчо, също и към опитни часовникари от нашия форум Какво е

1. Епиламиране , малко по подробно какво представлява принцип, цели..(ако може и големите часовникари като Иван (Компликасион) Калоян и др. да се включат и да кажат дали го правят преди смажат палетите)

2.Кои са накладните камъни?

3.Защо като най-слабото място е оста на първото колело, производителите не слагат рубини на първото колело? (някой не слагат и на второто-централно).
В тази връзка, това което IWC правят само рекламен трик ли е , или е истинска необходимост да има рубини на оста на брабана с пружината.

4.От какво се разливат синтетичните масла, от неправилно смазване или просто при сътресение може да се разлее, дори да е правилно смазано заводски с роботи.
Казваш че лаврентиуса спича. Изведнъж ли става това или дълъг период на влошаване на характеристиките на механизма, като точност и стабилност на работата?

5.Къде часовника „пуска стружка” и как може да се отрази това на цялостната работа на механизма

6.Пак се връщам на платите, ако може Калоян да каже колко време издържа тази „капка” дето я е снимал и от какво масло е и преди това правил ли е Епиламиране? И какво се имал предивд като е написал правилна работа. Всъщност така ли трябва да излежда правилно смазан палет?
kaloyan написа:
Изображение
Смазването на Анкара е 80 % от правилната работа на механизмът :thumbup: :thumbdown:
ПП като ми се изяснят тези въпроси ще се върна на темата за Елпримеро-то
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
varban
Маниак
Мнения: 604
Регистриран: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от varban » 18 03 2015, 17:17

Точно така е, никът на колегата от часовете е beria, и аз, за да не превключвам клавиатурата, му викам Лаврентий Палыч. А Лаврентиус е кръстоска между Лаврентий и Мьобиус :D

Маслото име със сигурност има, ама Лаврентий Палыч престъпно е потурчил етикета и марката е неизвестна. Както и да е, на него му минава срокът на годност, така че следващия дистрибутор на масла за форума май ще съм аз: вискозитета е ясен, особеното на това масло е краевия ъгъл на мокрене - много е голям. С думи прости: капката стои тумбеста върху рубин, полирана стомана и стъкло, а не се разтича.

Сега - отговори на Коцето:

1. За епиламирането съм писал в руския форум, откъдето взех рецептурата... по-точно, намекът за рецептурата: http://forum.watch.ru/showthread.php?t=228281
Никой не е отговорил - явно на никой не му се разправя с етер. И разбираемо: братята са ги погнали още по-зле от нас. Щото етерът е прекурсор за сещате се :) Има и още една опасност: диетиловия етер реагира бавно с кислорода на въздуха и образува прекиси, които са доста чувствителни и имат навика да се взривяват. Така че и аз ползвам етер само в лабораторията. Не ми се носи в къщи. А постингът в руския форум е много добър пример за това, какво става с една информация, като се преразкаже двайсетина пъти, при това на различни езици. Става жива щуротия :( В страницата, сканирана в постинга http://forum.watch.ru/showthread.php?p= ... ost2204167 се дават два състава, а излезе, че това са две части на един и същи състав.
Та - епиламирането е обработване на повърхности, подлежащи на смазване с цел изменяне на ъгъла на мокрене и непозволяване на смазката да се разтича, дето не са я викали. Особено полезна е за синтетични масла, които мокрят по-добре от минералните и рубина, и стоманата. И по тази причина повече се разтичат. Аз използвам половин процентен разтвор на стеаринова киселина, който разтвор го приготвям от концентрат 5% стеаринова киселина в етер и го разреждам на око с бензол (примерно 10 пъти). Особено добре това влияе на палетите и анкерното колело. На такава епиламирана двойка ми се получава смазване по устав: капка масло на работната плоскост на палета, прещракване 5 пъти и така, докато извъртя всички зъби. Слава 2414 при този номер бачка кут змей, все едно, че е кварце :)

2. Накладните камъни... май на български са подложни. Така и не научих имената на частите :D
На тази картинка http://forum.watch.ru/attachment.php?at ... 1385565218 долният камък. Горният е проходен. Аз така им казвам. А на тиража казвам кулиса :D

trk2> 3. Защо като най-слабото място е оста на първото колело, производителите не слагат рубини на първото колело? (някой не слагат и на второто-централно).

И ти си като мене :D Кое е първото колело? :D ;) :)
Щом второто е централното, значи първото е барабана с пружината?

trk2> В тази връзка, това което IWC правят само рекламен трик ли е , или е истинска необходимост да има рубини на оста на брабана с пружината

Е, IWC за пет кинта няма как да намеря, така че ще обсъждам въпроса по това, което съм пипал.
Питах Митко (aka omegaqq) за стоманените втулки, в които се върти барабанът на онова Рико по-горе, и стигнахме до извода, че стоманена втулка в моста на барабана е баш добре. Обикновено платината е доста по-дебела от този мост, и се износва много по-малко, така че втора втулка в платината е излишна.

А рубин вместо стомана... ми по-евтино е :) Ама рубинът се чупи от ударно натоварване. Затова рубинът в моста на барабана на 2609.Н ( http://s44.radikal.ru/i103/1104/86/45def7b0adc8.jpg )

Изображение

е заменен със стоманена втулка. И се е получил Великият и Ужасен 2609.НА.

Барабан в рубин съм виждал и в други машини. В това число и на едно китайче, 17 камъков Butterfly. Автоматичната версия е пък с два рубина, баш като IWC: http://watchguy.co.uk/teardown-service- ... butterfly/

Ми сигурно не е реклама :) Просто това си могат, това слагат. Един друг завод, само че в Пенза, като правил от ангренажа на Молния будилник, взел, че сложил 6 камъка на звънеца. Определено не за реклама, щото камъните не ги пише никъде - ни на цифера, ни на капака, нито пък на машината. Това могат да правят, това слагат :)

4. Синтетичните масла се разливат от неправилно смазване и от прекомерно нанасяне. От сътресение - не, разбира се.
Капката масло е толкова малка, че силите на повърхностното напрежение и адхезия са много-много по-големи от силата на тежестта и. Разлика - на порядък. Поне на порядък.

trk2> Казваш че лаврентиуса спича. Изведнъж ли става това или дълъг период на влошаване на характеристиките на механизма, като точност и стабилност на работата?

Още не знам :) Предполагам от общохимически знания, че това става постепенно. Първи признак е намаляване на амплитудата и влошаване на точността.

5. Часовникът пуска стружка навсякъде :) Най-добре са средните колелета в ангренажа. Там скоростите не са големи, и моментът вече е човешки. Осите на първата зъбна двойка са най-натоварени статично. Обикновено централното колело е в рубини, ама са почнали да го слагат, след като се е изяснило, че се износват отворите в платината и моста.
Ако мостът на барабана е тънък, и той се износва, чак до стружка. Всъщност, това е един от недостатъците на любимия калибър на Невен - Полет 2609.Н и 2609.2Н. Мостът се разбива (при навиване), оста на барабана заедно с барабана се изкривява в отворите. Ако барабанът почва да дере по моста, часовникът почва да клини безсистемно.
Разбиването на барабана и капака му води до същото, ама там скоростите са много по-малки, щото пружината се развива за денонощие, а се навива за минута.
Друг такъв калибър е Полет 2209. Там е пълна лудница по същата причина. Налага се или смяна на моста, или свиване на отвора и райбероване. Но това е, ако го оставиш да бачка съвсем без обслужване. Ако един път на 5-6 години го мажеш, ще кара. Иначе - клини. Него хич не го обичам :)
А 15 камъкови Победи с отвори на централното колело, станали на запетайки, съм виждал :) Ама ако не им е счупен баланса, вървят.
Обаче стружка може да пуснат и цапфите на анкерната вилка:


Изображение

Изображение

Изображение

Виждал съм и още по-диви случаи - износени зъби на анкерното колело и следи от триене на палетите. Това - на Ракета 2609. Сигурно не е мазана откакто е сглобена, а като попадна при мен, работеше :)

Потребителски аватар
trk2
МОДЕРАТОР
Мнения: 8085
Регистриран: 08 01 2011, 10:44

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от trk2 » 18 03 2015, 18:08

А казват, че на практика нямло износване Тая анкерна цапфа направо ме изуми как е изядена :shock:
Значи въпроса за лагеруването на първото колело е спорен момент дали трябва да е в легло от рубин. Защото има вероятност рубина да се счупи.
Доста интересни неща си написал. Може ли да ми проръчаш някакъв учебинк по трибология за часовници.
Излиза, че синтетичното масло ,ако е поставено както трябва не би имало проблеми, но доклокото разбирам не е работа за всеки, дори и за тебе, който вече имаш известен опит в тази насока.
Започвам да си мисля за дозатор на Бержеон, хем маслото стои постоянно затворено, хем няма да имам проблем с дозата, остава единсвено мястото :)
Бях дал едно масло на Диран за морския хронометър и той ми каза, че не ствало защото се разливало. Като ми остане време ще почета малко.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
varban
Маниак
Мнения: 604
Регистриран: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от varban » 18 03 2015, 18:46

Тази анкерна вилка вероятно е цопната цялата в епилама, а не както се полага, само палетите.
Принципът е такъв - ако има триене по повърхността, дето се епиламира, трябва да има и масло. Иначе - ей това на снимката. Тя е от руския форум, Валентин В. събира такива работи, и износването е само за 3 ( три !!!) години! Епиламирането е само предположение, ама аз съм заложил експеримент - епиламирах цяла анкерна вилка на Великия и Ужасен, палетите ги смазах и го навивам отвреме-навреме (примерно 7 дни от 10, когато се сетя). Като я слагах, нямаше износване. Ще видим как ще е след година, две и три :-)

nevenbekriev
Маниак
Мнения: 713
Регистриран: 19 08 2011, 17:25
Местоположение: Варна

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от nevenbekriev » 19 03 2015, 08:51

Интересен анкер. Аз такова нещо не съм виждал. Сигурно тази епилама има абразивни свойства.
Понеже се занимавам със стари часовници, ще ви кажа, че наличието на рубинени камъни не означава липса на износване, особено пък при оста на баланса. С времето гладката повърхност на отвора на камъка става грапава. Може би попадат в маслото твърди частици или просто има износване от триенето, но се получава шум при въртенето на баланса. Този шум спира след смяна на лошия камък. Върховете изтъняват в мястото на лагеруване и даже може да се прережат там. Сферичната част на върха пък става плоска и даже се занитва при дълга работа в легнало положение.
Редовната профилактика забавя този процес, но няма начин да го спре, това е неизбежно.

Scandinavian
Маниак
Мнения: 1467
Регистриран: 11 03 2011, 14:28
Местоположение: София

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от Scandinavian » 19 03 2015, 10:39

Яко четиво се заформи от постовете на майсторите - а така, браво!
Аз като лаик да попитам само, ако часите не се смазвани и са на сухо, какво пречи на накой по-мързелив часовникар само да ги продуха от стружки и да им мацне малко масълце, вместо да си играе да почиства/епиламира и така нататък.
"Човек с часовник знае колко е часът, човек с два часовника, никога не е сигурен......"
Certina DS Podium Square - ETA 2824-2
Hamilton Jazzmaster Maestro - H21 caliber, valjoux 7750 base
ORIENT Mako caliber 46943 Made in Japan - The Forum Watch 15/27
Victorinox Dive Master 500 - ЕТА 2892 А2

Потребителски аватар
trk2
МОДЕРАТОР
Мнения: 8085
Регистриран: 08 01 2011, 10:44

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от trk2 » 19 03 2015, 11:16

Scandinavian написа:Яко четиво се заформи от постовете на майсторите - а така, браво!
Аз като лаик да попитам само, ако часите не се смазвани и са на сухо, какво пречи на накой по-мързелив часовникар само да ги продуха от стружки и да им мацне малко масълце, вместо да си играе да почиства/епиламира и така нататък.
За съжаление професионалистите с изключения на Диран, мълчат по темата, щеше да и по-интресно, ако има и професионални мнения. Колкото до въпроса ти, Иван е отговорил по-горе часовникаря ще се компрометира.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
varban
Маниак
Мнения: 604
Регистриран: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от varban » 19 03 2015, 11:23

Аз не съм майстор, ама ще се обадя, преди да тръгна по цеховете :)
Някъде бях чел препоръки колекционните механизми да не се мажат, а сглобяват насухо. Е, не съм съгласен с тази рецепта - рискува се повреждане на части, особено на тия, които се въртят бавно, ама с огромен момент (в сравнение с анкерното колело). За колекционни механизми най-добре е да се мажат с хубави синтетични масла, ама по-малко от часовник за носене. Така няма да клеясат, а ще се поизпарят и поразтекат, а при това ще защитят от корозия стоманените части.

За смазването - без разглобяване половината камъни са недостъпни. А свалянето на стрелките и циферблата на някои часовници е отговорна и опасна задача - дерюга на цифера, изкривени стрелки и - няма оправия.
Най-красивия ми циферблат е на една Наташка - Слава 3056. Та при нея най-много ме озори сваляне и слагане на стрелките, ама се гордея с резултата, щото нито една драскотинка не съм и добавил и си е готино парче: http://chasove.com/viewtopic.php?p=32460#p32460

Но дадох линк към постинга с Наташка не за да се похваля (е, и за това де :D ), а да покажа машини, които могат да не се мажат. Този 3056 от централното колело нататък не е мазан хич. Моторчето само е промито, не съм го разглобявал, че да му докопам оста и рубина, а останалите колелета си работят насухо, само карамфила съм мацнал лекичко. И ремонтоарния механизъм, ама много малко. Но това е кварце, при него моментът идва от мотора един път в секунда и през останалото време частите са в покой. А от стружки този не само съм го продухал, ами съм го облизал отвсякъде. И съм го сглобявал с най-голямо внимание, да не надера нещо, щото от стружка друг часовник ще спре само, а този - ще се самоунищожи :)


За армянската профилактика... ами... трябва да пробвам и да докладвам :D
Аз не че не съм топил цяла машина в бензин, или със свален анкер и баланс, ама то е било преди разглобяване, по време на дефектовката и евентуалния ремонт. Често така правя - ако машината не работи, трябва да разбера, защо.
И почвам. Счупеното се намира лесно, ама ако всичко е цяло, а пак не ще?
Тогава свалям баланса и анкера и цоп - в бензина. И пробвам, дали колелетата ще тръгнат. Ако се развъртят, може да е от мръсно или от износване. Затова - проверка на луфтовете още преди да съм разглобил ангренажа. Най-добре - при изваден барабан, ако може де... Иначе му свалям поне барабаннното колело.

Както и да е, в резултат обикновено получавам поумита машина, която цъка. Понамазвам я отгоре-отгоре, че да не жули на сухо, навивам до край, и ако амплитудата е над 180 градуса я слагам до един точно работещ часовник на същата честота и пускам балансите еднакво да се клатят, докато изпуша една цигара с чаша кафе или бира. Ако се клатят горе-долу синфазно, значи ще яде Асан баница.

Та така обработен механизъм може и да работи известно време горе-долу. Ама аз не съм пробвал, щото това е само първия етап. После следва отвинтване на всичко, което мога, миене и сглобяване с мазане по устав :)

Че как няма да го разглобя, след като съм го накарал да работи?!?!?!

Това е все едно да прикоткам някое маце и на най-интересното място да стана и да си ида :D :D :D

Потребителски аватар
varban
Маниак
Мнения: 604
Регистриран: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от varban » 19 03 2015, 11:33

trk2 написа:Колкото до въпроса ти, Иван е отговорил по-горе часовникаря ще се компрометира.
Малко нарушавам мрежовата етика, ама нека ми е простено, щото докато пиша и получавам разрешение за цитиране на лично съобщение, охлювът ще се шмугне в храстите.

Иван (aka complication) ми писа, че не е съгласен с теорията ми и ми предложи да сподели с мен, как се маже. Което аз приех с радост. Не знам, кога ще се случи това, но ще се отчета. А за Иван научих още нещо - че е възпитан и приятен човек, за разлика от мен ::crap::

nevenbekriev
Маниак
Мнения: 713
Регистриран: 19 08 2011, 17:25
Местоположение: Варна

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от nevenbekriev » 20 03 2015, 08:28

Scandinavian написа: Аз като лаик да попитам само, ако часите не се смазвани и са на сухо, какво пречи на накой по-мързелив часовникар само да ги продуха от стружки и да им мацне малко масълце, вместо да си играе да почиства/епиламира и така нататък.
Основно правило е , че преди смазване часовникът трябва да се разглоби и почисти. В противен случай новото масло много бързо се "заразява" от остатъците от старото и деградира, ефектът от смазването е много кратък. Тук значение имт и фините частици - продукт на износването, с които е смесено старото масло или които са просто там някъде в лагерите. Изобщо ще се учудите колко чернилка и боклуци се събират в един малък механизъм за няколко години работа.
Смазване без чистене се използва, когато няма как да се изпусне навитата пружина, освен чрез махане на ходовия механизъм и позволяване на трансмисията да се извърти напълно. И за разни проби, но после се разглобява и всичко се чисти. Не са допустими никакви остатъци и следи от стара смазка. Тя никога не се изпарява напълно, нищо че не се вижда.

Потребителски аватар
diran
Маниак
Мнения: 870
Регистриран: 30 01 2010, 13:46
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от diran » 20 03 2015, 13:16

То цяла доктарантура се е получило тука.
Ако използвам цялата менделеева таблица както предложи Върбан най-вероятно да ми изкапят веждите още на първия ден.
Вече се използват препарати за почистване само на водна основа( говорим за Бержон и Елма) от екологична и здравословна гледна точка.
Аз отбягвам да работя дори и с бензин вече. Колкото и да са скъпи часовниците моето здраве ми е най-скъпо.
Така че всички тея приказки дето се изприказваха са безмислени на този етап.
Ако часовника се профилактира както е по предписание никое от изброените не върши работа.
Всяко масло си има срок на годност и експлоатационен срок.Дали маслото е на едра капка върху лагера или във шишето то срока му си върви.
Различните видове масла за ралични места по часовника.
Часовникарски жаргон малко:
Грес -Слага се на ремонтуарния механизъм (като пазиш ангренажните колелета)
Дебело масло -Метал с метал.
Тънко масло -Камък с метал.
Шатонно масло.-Само и единствено там, изпарява се лесно.
Почти всички масла от доста години са полу или пълна синтетика.
Масла за шевни машини, ATF , двигателни или какви и да било са със предназначение ясно и точно.
Има един производител на масло за часовник на които може да се разчита и хората дават спецификация на продуктите си.
Има и малки вариации при определени видиве масла като по висока издържливост на температури удължен живот и тн.
Истината е, че маслото се разлива едно забравяне на силно слънце (над 50градуса) и се омазва целия.
Има техлогия и препарати за почистване има масла за смазване, какво включване от часовникарите очаквате?
На Върбан експериментите теоретично може и да са по-добри, но като чета какви химикали използва най-вероятно да се налагат средства за пълна химическа защита и да работя като астронавт в дюкяна,че да стресирам клиентите.
Вече не станаха ли много темите в които се разисква този въпрос?
Часовникарски услуги.
тел.0893-371-896
Диран Бояджиян

Потребителски аватар
kokokoz
Маниак
Мнения: 4062
Регистриран: 17 01 2011, 18:39
Местоположение: софия

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от kokokoz » 20 03 2015, 13:42

ми то той колегата върбан си пада по скоро типичен български дървен философ от колко дори и аматьор часовникар! но пък на такива като него евала им правя,че наистина си вярват ,че са голямата работа. нищо,че единственото което правят е да заблуждават лаиците,че видиш ли те са прави,а не онези смотани швейцарци! :lol: :lol:
това е мое мнение и никой не ангажирам с него!а дали колегата върбан ще се обиди това пък вече си е негова работа! ::drinks::

Потребителски аватар
varban
Маниак
Мнения: 604
Регистриран: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от varban » 20 03 2015, 14:25

Ако почна и от такива постинги да се обиждам...

Потребителски аватар
trk2
МОДЕРАТОР
Мнения: 8085
Регистриран: 08 01 2011, 10:44

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от trk2 » 20 03 2015, 14:46

Дървен или не, беше първия който реши загадката ми в другата тема и то само по-спомени от час по физика, без да е посещавал техническия колеж на Валжу.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
diran
Маниак
Мнения: 870
Регистриран: 30 01 2010, 13:46
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от diran » 20 03 2015, 15:39

Не съм искал да обидя Върбан ни най-малко, моето наблюдение е, че е изключително образован човек с богата обща култура, доста емоционален и собствен стил в постовете си. Човека е завиден теоретик(нямам наблюдение на практиката му) и наистина часовниците са му страст.
Ако се е получило някакво недоразумение моля за извинение.
Опитах се да отговоря на въпросите на всички и да наблегна на факта, че може и часовникаря да пострада от някой химикали споменати като почистващи агенти.
Маслото е като нож с две остриета.
Когато липсва всички се досещаме какво става, но когато е повече оказва огромно съпротивление и към края на експлоатационния си живот се превръща в лепило особенно видно при опит да отвориш някой шатон.
Айде и със здраве ::drinks::
Часовникарски услуги.
тел.0893-371-896
Диран Бояджиян

Потребителски аватар
varban
Маниак
Мнения: 604
Регистриран: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от varban » 20 03 2015, 16:55

Диране, ти пък!
Аз хич и не съм имал предвид твоя постинг!

За практиката ми с часовниците - какво да я наблюдаваш, като може да се опише с две-три изречения: умея да разглобя и сглобя прост механизъм, най-сложния ми е Слава 5498. Ремонти - само със замяна на части.
И не планирам да навлизам по-дълбоко в занаята. Ако се науча да оправям спирали, ще е върхът, щото засега става една от десет :(

За опасностите и вредностите: да, прав си. И за маслата - също. Ако щеш, може да го разгледаш като професионално изкривяване, щото аз съм химик. Налагало се е и смазки да правя. Така че точно тук имам някаква и теоретична, и експериментална подготовка. Работата с разтворители и миенето на всякакви джажди е част от техниката на лабораторни работи, нищо теоретично - по-скоро заучени шаблонни действия и ред на активност (и отровност ;)) на разтворителите.

::drinks:: ::drinks:: ::drinks:: ::drinks:: ::drinks:: ::drinks::

Потребителски аватар
phil05
Маниак
Мнения: 7770
Регистриран: 26 05 2012, 10:40
Местоположение: София

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от phil05 » 20 03 2015, 18:22

Според мен - това което прави и как го разказва varban може да не е съвсем правилно, но е далеч по интересно от спецификациите на манифактурите. Естествено трябва да се спазват или да се имат предвид. Ама те спецификациите не трябва само да се спазват и прилагат, но и да се разбират - това масло защо е таква, какво му е предимството, защо са го предписали, получава ли се резултата - ей такива. Ето Върбан мисли, анализира, разказва, явно му е интересно това, което прави... Според мен това е основна движеща сила за майсторлъка. А нали и това е форум - и не е толкова строго професионален. ;) Казва че и разбира от масла. Остави настрана дали и колко е прав и къде точно е причината за това или онова, което казва. Най малкото - така и най незапознатите може видят от постовете му, колко е сложно и колко е майсторство само мазането на един механизъм и изобщо цялата тая история с маслата.

Ами като казва, че му се разтичат синтетичните масла, някой да каже - виж, не е проблем това, или да речем нещо не правиш както трябва.Трябва така и така. Може и извън форума, на сериозно професионално ниво ::thumb:: Ето както каза Върбан, вече има такава идея и предложение.

Потребителски аватар
trk2
МОДЕРАТОР
Мнения: 8085
Регистриран: 08 01 2011, 10:44

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от trk2 » 28 03 2015, 17:01

Аха схванах смисъла на епиламирането. Нанася се покритие върху повърхността, което променя повърхностното напрежение http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0% ... 0%B8%D0%B5
Моя въпрос е: Новите синтетични масла не са ли така изчислени че да образуват правилна капка върху палета без той да се нужда е от обработка, стига са е почистен идеално?

Връщам се на темата 5 херца. Попаднаха ми два източника в единият пише, че ходовия механизъм фабрично е смазан с грес и има изрични указания да не се смазва при обслужване.
Във втория http://watchguy.co.uk/wp-content/upload ... G_1734.jpg
е указана смазване с грес на зъбите на ходовото колело или нищо да не се прави.
(поне аз така тълкувам тази двупосочна стрелка, като "или"
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
varban
Маниак
Мнения: 604
Регистриран: 07 05 2013, 08:55
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Re: 36000 v.p.h.-предпоставка ли е за по-лесно износване?

Мнение от varban » 29 03 2015, 15:57

trk2 написа: Моя въпрос е: Новите синтетични масла не са ли така изчислени че да образуват правилна капка върху палета без той да се нужда е от обработка, стига са е почистен идеално?
Чувал съм слухове за повърхностна обработка на рубините... май плазмена.
Но не е много за вярване. Не че повърхността на рубина не може да се обработва - може, разбира се. Ама спомнете си дертовете с антирефлекса на брат му близнак - сапфира.
trk2 написа: Моя въпрос е: Новите синтетични масла не са ли така изчислени...
Особеностите на химическия експеримент, който е обект и предмет на химията, оказват влияние на формирането на химика като тип учен. Трудностите на математическата формализация на обекта (в сравнение с физиката) и едновременно с това многообразието на чувствените му прояви (мирис, цвят, биологическа и друга активност) от самото начало ограничават господството на механизцизма в мисленето на химика и оставят значително поле за интуицията и артистизма. Освен това химикът винаги е използвал инструмент с немеханична природа - огън. От друга страна, за разлика от устойчивите, дадени от природата обекти на биолога, светът на химика притежава неизчерпаемо и бързо нарастващо многообразие. Тайнствеността, присъща на всяко ново вещество придава отговорност и предпазливост на мироусещането на химика (като социален тип химиците са консервативни). Химическата лаборатория е формирала строг механизъм на "естествения отбор", отхвърляне на самонадеяните и склонните към грешки хора. Това придава своеобразие не само на стила на мислене, но и на духовно-нравствената организация на химика.
// ХЭ, т.5, стр.511 М., БРЭ, 1998, превода е мой :)

Отговори

Върни се в “Механизми”